Här och där.

Bild 2.png

Bild 3.png

Idag är det valdag i USA. Min syster är ledig från skolan, hon jobbar i vallokal hela dagen. Själv sitter jag hemma i huset, har skrivit bloggporträtt och skickat jobbmail, nu läser jag bok och kliar lilla katten under hakan.

I Sverige är förstås Sofis mode ute i butik som vanligt. Jag skriver om att fylla tjugosju och har intervjuat söta Kasia (lite roligt förresten: hennes blogg heter ”Jestem Kasia”, ”jag är Kasia” på polska, men om man översätter bloggen till engelska står det att den heter ”I’m Barry”).

Stort tack för alla fina gratulationer på min födelsedag! Måste tyvärr säga att de var det bästa med den dagen. Tur att många andra dagar i mitt liv är bättre. Annars hade det varit bedrövligt. (Berättar mer en annan gång, lovar!)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Här och där.

  1. lin skriver:

    Jättefin krönika som vanligt. Jag känner igen mig! (och jag är ”bara” 25). En fråga, varför lägger du inte upp fina bilder på dig själv längre, som du gjorde ett tag?

    • Annika skriver:

      Tack, kul att du gillade den!Oj, jadu, antagligen för att jag inte känt mig så sugen på att spexa framför kameran sedan min bästa vän gick bort. Har faktiskt inte tänkt på det alls. Blir säkert fler bilder i framtiden, när allt inte är så jäkla nattsvart.Kram!

  2. alice skriver:

    otroligt bra krönika, annika. bästa på länge!

  3. Alina skriver:

    Åh, jättebra skrivet Annika! Som alltid!

Kommentera

