OH THE NOSTALGIA.

Min första stora kärlek. Åh, åh, åh. Det är very disturbing att inse, men mitt hjärta har fortfarande inte fattat vilken tönt artonåriga Nick var. Mitt femtonåriga jag finns fortfarande inuti mig, trånande. Hon bara: ååååååååååh den där blonda pagen, de där säckiga kläderna, de tänderna, det leendet, den låten åååh den låååten! And I neeeed you toniiiight, I neeeeed you right noooow. Åhåhåhhh. Som jag letade efter den låten i mitten av nittiotalet! Men den fanns inte utgiven ännu (kom med först på Millennium-skivan 1999), den var bara Nicks sololåt på konserterna och hjälp vad man fick anstränga sig för att lära sig varenda ord medan man stod där framför scenen och pressade armbågarna mot kravallstaketet för att inte bli till tonårsmos. Och grät av andnöd och lycka över att han var så mindblowingly nära.

Åh, Nick. Att du var tvungen att bli en plufsig knarkare med fula tatueringar och en misslyckad realityshow. Men på Youtube är du fortfarande arton, fortfarande världens sötaste tönt. Och jag kan fortfarande varenda stavelse i låten. Den där fåniga balladen som var din.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till OH THE NOSTALGIA.

  1. Ida Susan skriver:

    Been there. Jag och min van ringde varandra pa studs varje gang en BSB lat kom pa MTV. Finns inga andra pojkband for mig i hela varlden.

  2. Han har ju återhämtat sig nu och är SNYGG igen. Dock verkar han ganska slut i huvudet tyvärr. BSB 4-ever <3.

  3. Lisa skriver:

    Jag älskade den här låten!! (Älskar?) Fast förut hette den, på skivan, bara I need you? Alltså, hans minspel när han sjunger.. Jag hade affischer på väggen av honom som jag brukade hångla (!) med, haha. Kram

  4. Johanna skriver:

    Åh, jag får samma ångest av Mischa Barton. Ungefär 2003 var hon det absolut vackraste jag visste. Helt utan konkurrens. När jag var hos frisören häromdagen fanns det bilder av henne i en skvallertidning med sprutmärken i armvecken, degig hy och tom blick. Oerhört traumatiskt. det ledde till ett gravt O.C-återfall för min del.

  5. Sofie skriver:

    Men åh! Säckiga kläder eller ej, han sjunger ju heeelt fantastiskt!

  6. Navigaren skriver:

    Det är alltid hemskt när illusionerna spricker, jag minns när jag fick veta att Nordmans sångare alltid hade knarkat när han sjöng, fy sjutton. Nordman var mina favoriter en gång i tiden. Fast jag var aldrig kär i någon kändis.

  7. NavigareN: Nordmans sångare har alltid knarkat, från tonåren typ. Men han är världsasnäll.

  8. Tuggmostånd skriver:

    Åh Nick… hade också en rent ohälsosam crush på Nick och BSB. Köpte en specialutgåva med en cd och en en konsertfilm som kostade multum när man bara hade barnbidraget. Älskade denna låten och fick nog min första riktiga orgasm när jag såg Quit playing games with my heart-regn-musikvideon på MTV för första gången. SÅ JÄLA SEXIG!! Sen blev han halvfet, skabbig och nerdrogad och jag tappade intresset.

Kommentera

