Längta.

Med världens finaste lilla Anna, januari 09. Oj vad jag längtar efter en egen liten.

IMG_0218.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Längta.

  1. Navigaren skriver:

    Vad fin hon är, en dag så🙂

  2. Petertoo999 skriver:

    Hon var söt. Om allt fungerar som det är tänkt, jag har ju 3 barn, jag förväntar mig att alla mina barn får minst 3 barn var..Då kommer jag och få runt 9 barnbarn…Min äldsta dotter berättar just att hon har tjänat några hundringar i helgen, hon skriver uppsatser åt sina kompisar…Nu ska hon få 400 till, hon ska skriva en i dag…Den som inte tycker det här är kul, fattar ju inget. Fast jag skriver ju som en kratta, så hon brås fan inte på mig.

  3. Petertoo999 skriver:

    Man får inte fuska, nu har jag sagt till min dotter på skarpen! Såklart. Min dotter säger att hon bara hjälper till lite, kommer med lite ideer och så. Pengarna var bara ett skämt sa hon.

  4. Tove skriver:

    Haha sötAnnika. Du får komma och mysa med mina tjejer någon dag med! Öva lite till. Du kan till och med få byta bajsblöja😉 Visst är jag snäll?

  5. malin skriver:

    Du kan få låna min dotter när som helst…..😀

  6. Roux skriver:

    Alltså, jag måste bara få fråga, hur vet du att du vill ha barn? Det är inget ifrågasättande av din önskan eller om det är bra att ha barn eller så, jag är bara nyfiken. Jag är 23 år, har aldrig känt ens ett hypotetiskt intresse för att skaffa barn (tvärtom så har jag lyckats radera mitt ignoranta, aktiva ogillande av barn genom att vicka på dagis och dylikt, min syn på barn har alltså förbättrats). I princip alla mina kompisar från 18 – 25 vet att de vill ha barn. De bara VET. Hur vet man det?

    • Annika skriver:

      Det där är ju en i stort sett omöjlig fråga att besvara. Hur vet man att man bara vet? Hur vet man att man tycker om att sjunga, att man trivs i klänningar men inte i pösiga jeans, att man blir varm i hjärtat av kattungar och att man hellre äter pannkakor än soltorkade tomater?Jag har vetat att jag vill ha barn i hela mitt liv. Alltid längtat. Kanske har det att göra med att min mamma alltid pratat om hur glad hon är att hon fick mig, kanske är det rent biologiskt, antagligen både och. För vissa slår det till senare – en del hinner ju bli trettiofem innan de känner att de skulle vilja ha barn. Min bästa vän som aldrig känt minsta önskan efter att skaffa barn drabbades av enorm barnlängtan strax innan hon dog. Hon sa att det var det hemskaste med om hon skulle dö, att hon inte skulle få bli mamma. Så för dig kanske det plötsligt kommer en dag, eller så blir du med barn och känner att jo, kanske skulle det vara fint att behålla det. Eller så känner du aldrig att du vill ha barn, och då blir det såklart hur bra som helst ändå.Känner du att det är ett problem? Alltså, att du skulle önska att du ville ha barn? Om du förstår vad jag menar.

Kommentera

