Till dig.

Älskling,

det går i vågor.

I två månader var jag livrädd för att se det här klippet. Gick in på det på youtube nästan varje dag, men klickade ner fönstret innan videon började spelas. Att höra dig sjunga är en sak, prata en helt annan.

Nu ser, eller snarare lyssnar, jag på dig flera gånger om dagen. Varvar den här videon med de andra jag har på datorn, de jag har i mobilen, och med dina fantastiska låtar. Vill bara höra din röst. Det känns tryggt på något sätt. Behagligt. Även om det gör det ännu svårare att tro på att du är död.

(I min dröm inatt stal någon min röda väska, den underbara jag ärvde av dig, och däri låg mobilen med alla dina sms i. Jag blev tokig och spöade upp LH för att hon inte hjälpte mig att leta efter tjuven som stulit den, och för att hon låtsades att hon inte kom ihåg ditt namn. Hon kallade dig ”Estelle” och, tja, I totally lost it. Subba. Det var helt vidrigt då men lite roligt i efterhand, och du är ju den enda som vet varför.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Till dig.

  1. emma skriver:

    Ibland är allt så jävla orättvist.. Du skriver fantastiskt vackert!

  2. Lisa skriver:

    Kan bara tänka mig hur tungt det är. Men jag tycker det var himla roligt att få se dig och höra dig prata live iallafall. Kram

  3. Petertoo999 skriver:

    Videon var rolig..Jag skrattar åt dina grimaser, du är rolig Annika.

  4. Emma skriver:

    Till och med att man grät som en bäbis när man hörde din vän prata och dessutom såg din min, så fick det bara mig att tänka på vilket jävla helvete du måste gå igenom. Min bästis och jag är precis lika, har lika underbar relation som ni har. Aldrig tillåter jag att hon ska tas ifrån mig! Jag skulle inte överleva, alls..Annika, måste bara säga att du kämpar på så bra!Lycka till med allt du gör här i livet.Tack för en grym blogg btw!Kram

Kommentera

