Linsgnäll.

Okej. Hörrni. Igår fick jag linser hos optikern som jag ska ”provköra” i en vecka. (Har aldrig någonsin haft linser förut.) Så imorse satte jag i dem innan jag åkte hem från Stockholm (tog tre timmar, tack SL), och… alltså… jag ser rätt bra på vänsterögat, till och med riktigt bra, men på högerögat är det bara sudd. Jag har blinkat tretton miljarder gånger, väntat i ett par timmar, tagit ut och satt i den igen, testat en ny lins, med exakt samma resultat.

Min optiker sa att jag skulle försöka ha dem så mycket som möjligt den här veckan, och sen säga till honom när vi ses på måndag vad som varit bra och dåligt och svårt med dem. Men jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna ha dem varje dag. Liksom, ”jo, det var kul att kunna se med vänsterögat, men eftersom jag inte kan sitta och blunda med ett öga så kunde jag inte jobba”. Det går inte. Ju. Så nu har jag fått ta ur linserna och sitter med nya glasögonen istället för att kunna se vad som står på datorskärmen.

Nej, jag förväntar mig inga briljanta tips och råd. Ville bara klaga lite. Ikväll ska jag höra med svärfar vad tusan jag ska göra.

Annars… tja. Det är nästan mörkt utanför fönstren. Är irriterad på mig själv för att jag inte lyckades ta mig ut på promenad idag heller. Har massor att skriva men orkar inte riktigt. Kanske borde se ett avsnitt Glee istället. Jomen så gör vi.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Linsgnäll.

  1. KV skriver:

    Det må låta dumt och fånigt, men kolla så du satt in linsen på rätt håll, sätter man dem bakochfram/i fel öga blir det precis så som du beskriver.

  2. Tomac Barin skriver:

    Jag tycker att du ska försöka se det positiva i situationen, Annika. Som glad yngling envisades jag med linser, trots att de fick hela världen att se ut ungefär så här:http://files.reseguiden.se/files/13/rg_1008313_w600.jpgI synnerhet under julen, då affärernas bländande julpyntning förvandlade centrum till en bisarr LSD-tripp i vintermörkret. Och eftersom båda linserna var suddiga gick jag omkring och kände mig konstant påtänd. Du, däremot, har bara en suddig lins, så om du inte vill känna dig hög behöver du bara blunda med ditt högra öga. Och om världen känns tråkig och grå behöver du bara blunda med vänstra ögat varpå – ta da! – du ser världen precis som Jim Morrison såg den! Det är en fantastisk gåva du har fått, Annika; möjligheten att gå från strikt sober till totalt däng på ett ögonblick! Ta vara på den gåvan! …fast egentligen ville jag bara säga hej. Eller kanske göra som riktiga människor gör, och skriva: ”God jul!” Even though it feels kinda lame. Well.Hoppas det löser sig med knarklinsen. Och god jul på dig, finaste Annikaka. Med vänlig hälsningBig penis:like a:girl!

  3. Nina Dahl skriver:

    Det kan ju vara så enkelt att du har fått fel styrka på linsen till höger öga. Om vänster fungerar bra så är det ju inte din teknik som det är fel på. Optiker kanockså göra fel. Min man fick nya glasögon som gav honom huvudvärk. Det visadesig att de hade placerat centreringen på linsen fel. Ring optikern och säg till genast.

  4. moa skriver:

    du måste fått fel styrka. det där händer inte annars. ring optikern.

  5. Desdichado skriver:

    jag kör endagarslinser, lättast tycker jag…oftast sitter de inte i normalt om man inte ser på ena ögat, eller kan någon ha spruckit…

  6. Linda skriver:

    Som andra skrivit; det kan vara fel styrka etc etc, men har du testat med linsvätska? Annars kan du ju prova det.

Kommentera

