Snön ligger vit över hela vår by, jag är jättetrött på att spy.

carrie.png

kelli.png

Under julveckan är det extra roligt att läsa Sofis mode, för då är alla rubriker (och ingresser!) på rim. Åtminstone ska de vara det. Det borde innebära att rubriken till min krönika ska läsas såhär: ”Kanske är jag avundsjuk pååå – Carrie Bradshåååå”. Fantastiskt! Nödrim är bland det bästa jag vet. Jo, på riktigt.

(Fast liiite jobbigt var det att behöva rim-slakta ingressen till bloggporträttet av fina Kelli Murray.)

Hoppsan! Såg just att jag har blivit 26 i faktarutan igen. Inte mig emot.

När ni läser det här är jag snart på väg mot betydligt sydligare breddgrader. Vi lär ju höras ändå. Julkram på er så länge!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Snön ligger vit över hela vår by, jag är jättetrött på att spy.

  1. Pernilla skriver:

    Amen to that, jag har inte heller förstått hur man kan identifierasig med den där hysteriska människan.

  2. Tanja skriver:

    Jag är imponerad över att du orkat se Sex and the city. Jag har aldrig förstått serien överhuvudtaget… den ger mig mest ångest över att alla andra verkar tycka att den är fantastisk/genialisk/inspirerande medan jag bara ser Carries fåniga slutsatser i slutet av varje avsnitt. Någon enstaka gång har de kanske varit tankeväckande, men oftast är de bara ”No shit, Sherlock!”.

  3. Alice skriver:

    åh den var bra Annika. Jag älskar när du får mig att tänka på saker som jag aldrig tänkt på tidigare men när du säger det blir det helt uppenbart och sant!

  4. Lars skriver:

    HaHa, fast brukar inte folk gilla självupptagna hjältar med tvivelaktig moral? När jag tänker på manliga hjältar(viktiga för mig) brukar de vara egocentriska och behandla kvinnor som leksaker( t.ex. James Bond, självupptagen, känslokall och sexmissbrukare). Av något skäl är en människa friare om han/hon bara bryr sig om sig själv och saknar lojaliteter, som James Joyce vägrade vara lojal mot sitt hem, sin kyrka, sitt land, o.s.v. Det kan ju förklara hans storhet. Kanske önskar vi alla helt enkelt att vi kunde låta alla samvetets plikter flyga och fara och bara leva ut. Det skapar nog fler verklighetsfrånvända Janne Långben än Carrie Bradshaw, men alla älskar ju Långben.

  5. BONJOUR VINTAGE skriver:

    du är så fin! och god jul på dig!

  6. sabina skriver:

    eller så läser man det:”kanske är jag,avundsjuk på carrie bradshaw”rimmar lite om man anstränger sig.älskade krönikan, hela du är underbar.tusen kramar! god jul❤

  7. Lina skriver:

    Hoppas att du fick en fin jul❤

  8. majse skriver:

    bästa krönikan någonsin! jag har känner precis likadant, men jag älskar sex and the city ändå…

Kommentera

