Det är bara att du kommer förbi.

n653170337_3335459_7906.jpg

Om en liten stund får jag besök här i huset av en av mina allra bästa vänner.

Min äldsta vän, faktiskt. Även om vi lärde känna varandra först i gymnasiet (nej, jag har inga barndomsvänner).

Aldrig känns det så lätt att bo här ute som när någon av mina favoritmänniskor hör av sig och säger att du, kan jag ta och komma över?

(Som om jag fortfarande bodde en kort cykeltur bort.)

Och några timmar senare sitter de i min soffa och jag tänker att jag är faktiskt inte alltid så ensam.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det är bara att du kommer förbi.

  1. Tiia skriver:

    Har inte heller så många barndomsvänner..Tror dock att dom vänner man träffar när man blir äldre (gymnasiet/universitet /dylikt) är dom vänner som man ändå har mer gemensamt med & såna som man förblir vän med för livet, än dom man växte upp med (”barndomsvänner”), då var man ju vänner bara för att man ”råkade” bo på samma plats..typ!Trevlig helg på dig

  2. helena skriver:

    jag har inte en enda vän. förutom en. och min pojkvän. ingen annan. och vännen lärde jag känna första året i gymnasiet. pojkvännen fick jag just efter avslutat gymnasiet.

  3. Mino skriver:

    your look has been chosen as the coolest of the day! ;)http://muscvlvs.blogspot.com/2011/01/coolest-look-of-day-from-lookbooknu_23.html

  4. Mino skriver:

    your look has been chosen as the coolest of the day! ;)http://muscvlvs.blogspot.com/2011/01/coolest-look-of-day-from-lookbooknu_23.html

  5. maria skriver:

    men ja, vad det är fint med vänner som kommer förbi. även om det är värsta långt och även om det egentligen är hur krångligt som helst. jag är så glad att jag har sådana vänner, även om jag är tusan så dålig på det själv.

Kommentera

