Mobilblogg: Ingen förändring.

Jag är fortfarande inlagd, fortfarande väldigt sjuk. Åtta dagar nu. De vet inte vad felet är utan behandlar för allt de kan komma på. Antagligen var det aldrig blindtarmen som var problemet, men det gör mig ingenting – jag lär knappast sakna den. Önskar bara att de kunde hitta anledningen till min infektion. Är så väldigt trött på att ligga och feberyra och gny av smärta. Det klär mig inte. Jag vill ha Dr House och hans team!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till Mobilblogg: Ingen förändring.

  1. Madelene skriver:

    Åh, nu får dom allt göra dig frisk snart! Krya på dig!

  2. Alina skriver:

    Men usch! Stackars, stackars! ❤

  3. Ta i trä för det där med House! Annars kommer du snart att få flatline, återupplivas för att sedan intuberas. När du är nära döden och ska genomgå en farlig, oetisk provtagning så kommer dr. House att få en snilleblixt. Han kommer att få dig att erkänna att du har ljugit om dina sexpartners. Tack vare honom visar det sig att du bara fått en släng av hederlig syfilis.Skämt åsido. Lycka till!

  4. Pauline skriver:

    Åh stackars. Hoppas du känner dig bättre snart. Tänk på finkatterna som väntar på dig där hemma. Och på l-word. Jag blev förresten inspirerad efter dina inlägg på fb. Så imorgon kommer första säsongen hem till mig:)Massa kryapådigkramar

  5. Angelica skriver:

    Krya på dig fina du! Vila, vila, vila.

  6. Nada skriver:

    Krya på dig! kram 🙂

  7. Sofia skriver:

    Krya på dig. Hoppas du blir bra snart!

  8. Annika skriver:

    Naej, hade hoppats att saker skulle ge sig efter operationen! Hoppas det blir nåt som biter så snart som bara möjligt! Håller tummarna för att de får in ett House-liknande team som fixar det eller att det (vad det nu är) går över helt automagiskt. :)Krya på dig!

  9. Sara skriver:

    Här kommer en famn krya på dig-kramar.

  10. Navigaren skriver:

    Nej! Hoppas att de hittar vad som nu är fel! Kram

  11. Petertoo999 skriver:

    Annika!! Hoppas att du kryar på dig snabbt…Sist jag låg på sjukhus, då frågade jag sjuksyster när doktorn skulle komma?? Han kommer i dag sa hon. Kan du säga till mig då, för jag vill gärrna veta vart jag ska gå, så jag inte halkar…Det tyckte sjuksystern var lite fräckt..Men sen kom överläkare Kakel Rakel, då stod läkaren och sjuksystern mitt emot mig..Då sa jag: Vi är alla glada här på avdelningen att doktorn har kommit, vi trodde ni skulle komma igår, men nu kom ni i dag, och har vi tur så kommer ni i morgon också….Ja, sa doktorn, nu har jag kommit..Han var så glad så..Men den där stackars sjuksystern, varje gång jag sa kommit, så gjorde hon värsta grimasen, och hon kunde ju inte skratta bredvid ärade kakel Rakel…..Hahhahha

  12. micka skriver:

    Men stackare, krya på dig! Kanske kan uppmuntra med att säga att jag kikade in på din blogg första gången idag, brukar alltid läsa dina texter i sofis mode och ryser varje gång. Var bara tvungen. Du är fantastisk!

  13. Emma skriver:

    Åh stackare! Hoppas de hittar vad som är felet..När jag vart inlagd för ett par år sen med magont så var de bara ett par timmar fr¨ån att operera bort min blindtarm, tills dom i sista sekund märkte att det var en latent urinvägsinfektion som gått upp i njurarna.Kanske detsamma hänt dig? Säkert lätt hänt att man får bakterier, speciellt med badkläder och så på semestern..Krya på dig iallafall!!

    • Annika skriver:

      Oj, jag hade ingen aning om att det kunde bli så. Vad obehagligt! Tur att de upptäckte det i sista stund.Tack och kram!

  14. Zarah skriver:

    Krya på dig fina! En stor bamsekram

  15. linn skriver:

    krya krya på dig!

  16. cecilia tipsar skriver:

    Det första jag kommer att tänka på är blodpropp! Det har min kära far haft vid ett flertal tillfällen ända från ung ålder. De första diagnostserades inte förrän många år senare när han skiftröntgades eller vad det heter. Då syntes ärren, tidigare så hade han fått alla möjliga diagnoser. Senast så låg han på infektionsavdelningen i tio dar innan de förstod vad som var fel. Blodpropp tror läkarna sällan att det är när man är ung och frisk, men det finns genetiska sjukdomar som gör att man får ändå. Be dem kolla det om de inte gjort! Jag önskar dig lycka till fina du.

    • Annika skriver:

      Usch så hemskt. Som tur är fick jag en skiktröntgen nästan direkt för att kolla efter blodproppar, och sedan en till några dagar senare. Så det behövde jag inte oroa mig för.Tack och kram!

  17. Karin skriver:

    Oj, vad du måste längta efter kissarna och din sambo, hoppas du blir frisk snart och får åka hem!!

  18. Moa skriver:

    Stackars! Vet att du säkert fått en massa tips, men jag tänkte att det skadar inte att ge ett till. I förra veckan var jag fem gånger fram och tillbaka på akuten (en gång i ambulans) och hade SJUKT ont och fick morfin. Först trodde dom att det var pga av en tidigare magsjuka, men sedan när en gynekolog undersökte mig med ett sådant där ultraljud så såg dom en cysta på äggstocken. Den kan hålla på och vrida och vända sig (fattade aldrig om det var cystan eller äggstocken som vred sig, men det kvittar kanske) och det gör hemskt ont men är inte farligt. Sedan läcker den lite och så har man en massa vatten bakom livmodern och det gör också fruktansvärt ont, ungefär konstant. Tänkte att det kan ju faktiskt vara något sånt. Du kan ju fråga. Men om du äter P-piller ska såna cystor tydligen inte uppkomma, eftersom de är en del av ”den naturlig menscykeln”. Så då kan du ju utesluta det.Hoppas, hoppas att det blir bättre för dig.

    • Annika skriver:

      Söta du, är du helt bra nu? Lustigt nog är det precis så en av läkarnas teorier ser ut, jag har en cysta på ena äggstocken och eftersom de inte vet var annars smärtan kan komma ufrån så skyller de på cystan. Min svåra infektion säger de kommer från blindtarmsoperationen för en veckasedan (en operation som alltså med största sannolikhet var helt onödig).Stor kram!

  19. emme skriver:

    Hoppas att de snart får dig på benen igen. Krya på dig!

  20. Sanna skriver:

    Cystor är ju grejen som både jag och lillasyster varit inlagda för. Luriga jävlar som kan spricka i tid och otid. Ont som fan gör de. Tydligen någon nedtystad kvinnosjukdom. Är det cystor du har får du vara med i vår klubb. Vi har inget krav på närvaro.

    • Annika skriver:

      Jag har en stor jävla cysta på vänster äggstock, och läkarna skyller alla mina smärtor på den. Jag tror inte ETT DUGG på det. Men cystan finns ju där så jag kanske kan få vara med ändå?

  21. Åsa skriver:

    Skickar en bamsekram & hoppas du blir frisk snart:)

  22. Linnea skriver:

    Å söta du, hoppas dom klurar ut vad det är för fel! Att ligga på sjukhus kan inte vara kul. Jag har aldrig gjort det (den enda i min familj som inte åkt ambulans) men jag har suttit på intensiven en hel natt när jag jobbade som personlig assistent och det va inge roligt. Men jag hoppas som sagt att det går bra för dig!Kram!f

    • Annika skriver:

      Då hoppas jag att du slipper hamna på sjukhus i framtiden också! Inte för att det är så hemskt att vara på sjukhus, men är man inlagd är det ju med största sannolikhet för att man är väldigt sjuk eller skadad, och det är ju inte så roligt. Kram!

  23. MyyZz skriver:

    Många många kryapådigkramar, hoppas verkligen att de hittar rätt snart. Kramkram

    • Annika skriver:

      De fattade nog aldrig riktigt varför jag blev sjuk, men jag mår mycket bättre nu – antibiotikan de satte mig på verkar göra susen. Kram!

Kommentera

