Om Jess som gillar antingen eller.

jessica tran.png

Den här ruskigt charmiga tjejen har jag intervjuat till veckans nummer av Sofis mode. Lite lustigt – trots att Jess är den yngsta jag skrivit om på länge är hon också den jag känner mig mest inspirerad av, stilmässigt. Kanske för att hon inte verkar så ängslig, hon känns rätt genuint ointresserad av vad andra tycker. Det är uppfriskande.

Hennes blogg kan man läsa här.

(Nej, jag har ingen krönika i veckans tidning – när den skulle skrivas låg jag på sjukhus och väntade på blindtarmsoperation.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Om Jess som gillar antingen eller.

  1. Carolina skriver:

    Hej hallå! Du har ju bott lite här och var, bl.a. i Berlin, och jag undrar när, var och varför du åkte dit. Åkte du ensam och i så fall, hur var det att flytta till en plats utan några vänner? Jag har läst tyska så mycket i skolan och vill verkligen lära mig det flytande. Hur tror du det skulle vara att flytta dit? Och på jobbfronten, hur det ser ut där om man kan söka lite här och var. Jag skulle kunna göra vad som helst egentligen.. Tacksam för svar!

    • Annika skriver:

      Hej Carolina!Berlin är FANTASTISKT. Det tycker jag verkligen. Har tyvärr ingen koll alls på jobbfronten, eftersom jag och Ronnie flyttade dit för att skriva. Du ska inte plugga tyska, då? Det sägs ju att det absolut bästa sättet att lära sig ett språk flytande är att plugga det ”på plats” i landet i fråga. Jag kan lova dig att det inte är några som helst problem att få kompisar. Det är så otroligt många som flyttar till Berlin av samma anledning som du, både svenskar och folk från hela världen.Både vår nuvarande kollektivlägenhet och min och Ronnies förra lägenhet ligger i Kreuzberg, mellan Schlesiches Tor och Görlitzer Banhof, det är mitt absoluta favoritområde i Berlin. De olika stadsdelarna skiljer sig väldigt mycket från varandra, precis som i alla andra storstäder, så kolla upp de olika delarna och se vad du tycker verkar passa dig bäst.Go for it!Alles gut,Annika (som inte kan NÅGON tyska men klarar mig bra i Berlin ändå)

  2. Matilda skriver:

    Hej! Undrar hur du hittar alla fantastiska bloggar. Jag har nyligen flyttat till Köpenhamn för fyra månaders utbytesstudier och skulle gärna läsa en blogg av någon som också bor i Köpenhamn så man får lite hum om vad som är på gång. Har du något bloggletartips?

Kommentera

