Fler i familjen.

kisse3.jpg

kisse7.jpg

kisse4.jpg

kisse5.jpg

kisse2.jpg

Möt vår kattpojke! Baryshnik, mer känd som Basse, Basselito, Brorsan, Bäzzi, Basshunter, Chuck Bass och Bass Industries (okej, de två sista är mina, Ronnie är inget fan av Gossip Girl). Basse är alltså brorsa till Biianka (lilla tjejen på bilden längst ner, även kallad Lillan, Gullan, Syrran, Biankis, Snuttan) och den absolut goaste katt man kan önska sig.

Jag var beredd på att bli besviken. I hela mitt liv har jag fantiserat om hur oändligt ljuvligt det måste vara att få bo tillsammans med katter, att alltid ha någon att prata och busa med, kunna gosa ner ansiktet i pälsen och få handen tvättad av en sträv liten tunga. Att aldrig behöva vara ensam.

Sådana förväntningar är inte direkt lätta att leva upp till. Men att ha katt har överträffat alla mina fantasier. Jag hade inte förstått vilka utpräglade personligheter olika katter är, att det är som att lära känna två helt nya vänner – mer än så, familjemedlemmar. Det är en sådan konstant glädje att få dela vårt hem med Basse och Lillan, att hela tiden ha dem nära (även om det är lite skönt när de är ute och leker också, och man faktiskt kan ha ett vattenglas framme på bordet utan att det välts ut i samma sekund som man tittar åt ett annat håll!).

På tal om nya familjemedlemmar är jag så glad, så glad, så glad att Underbaraste Clara och hennes Jakob fått sin lika underbara bebis nu. Jag måste ha gått in på hennes blogg och Facebookprofil minst tvåtusen gånger den senaste veckan, har varit helt besatt, ville ju veta att allt gått bra! Och det hade det. Mina allra varmaste grattis!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Fler i familjen.

  1. Navigaren skriver:

    Varje katt har sin personlighet, sen är det så kul att få kela med dem. Ifall någon ser mig med någon annans katt ser dem direkt att jag är uppvuxen med katt :)Så blir man när någon får barn 🙂

  2. tanja skriver:

    Så otroligt fina sibbar :)(Tycker fortfarande att du ska registrera en användare på kattforum.se. Det är inget drygt forum med konspirationsteoretiker/ rättshaverister/ lattemorsor utan mest bara en massa trevliga kattnördar)

    • Annika skriver:

      Det ska jag absolut göra! Jag har verkligen inget emot forum, har bara aldrig varit aktiv i ett. Vet inte riktigt hur det funkar. Men förr eller senare lovar jag att göra slag i saken!

  3. Kajsa skriver:

    De är löjligt söta! Jag vill också ha!

  4. felicia skriver:

    Katter är sådana fantastiska husdjur. Jag och min syster brukar lite skämtsamt kalla mamma och pappas ettåring (maine coon) för deras sladdbarn. Hon är så egen, tar så otroligt mycket plats i familjen och ger så mycket kärlek helt villkorslöst.

  5. Karin skriver:

    De är verkligen supersöta, kissarna, och verkar trivas bra hos er! Katter är verkligen ett helt underbart sällskap, och bor man på landet så får de ju dessutom en fin livsmiljö…jättekul att se bilder på dem!!

    • Annika skriver:

      Ja, jag hoppas att de kommer att trivas här… just nu är de inte så sugna på att vara ute i snöstormen, men till våren håller jag tummarna för att de börjar leka loss ordentligt i vår stora trädgård!

  6. amanda skriver:

    Åhh fina basse! Men syster, sista bilden är ju på biianka, inte chuck bass (älskar det namnet föresten) ! 🙂

    • Annika skriver:

      Haha jaaa jag vet, hade missat att lägga upp den förut, tyckte den var så söt! ❤ Kanske borde flytta den till Lillans inlägg?

  7. furry skriver:

    Stort grattis till de ny bepälsade familjemedlemmarna! De ser såå ljuvliga ut på bilderna. Jag har också katt, inte helt planerat (tyvärr är det såå många som bara slänger ut sin katt på gatan när de tröttnat & min katt var just en sån som skulle få ”stora sprutan”) han är iaf världens mysigaste, kommer när man kallar, delar alltid soffan men en när man är sjuk och ”kattrampas” när man har mensvärk. Har massor av personlighet & pratar mycket, nu skulle jag verkligen inte kunna tänka mig ett kattlöst liv:) Mina kattägartips är iaf, ha alltid en helförsäkring, håll koll på vaccineringar; kattsnuva/kattpest årligen för utekatter, kastrera och se till att ge ett riktigt bra foder, själv använder jag James Wellbeloved som är utan tillsatser, viktigast är iaf foder anpassat för just sin katt som är av premiumkvalité dvs från zoofackhandel för att förebygga sjukdomar. Glöm ej att uppdatera SKKs ägarregister, ha gärna både örontatuering (syns för upphittaren) och chip (håller längre) + halsband.Ge din katt tid & kärlek i vardagen.Stor kram & Lycka till! (glöm inte att fortsätta visa kattbilder på bloggen:)

  8. Julia skriver:

    Härliga bilder! Jag är själv en riktig kattnörd 🙂

  9. sofia skriver:

    Ja, det är så med katter: alla som inte har katter har en romantisk bild av hur fantastiskt det skulle vara att ha katt, och så har man katt själv och tänker: ja, precis så fint är det, och finare. Livsnödvändigt. Jag har levt utan katt i cirka tre månader i hela mitt liv, det slutade med att jag bjöd in en hemlös katta på en burk tonfisk och adopterade henne och hennes fem ofödda ungar. Och aldrig mer tänker jag vara kattlös.

  10. Danne skriver:

    Bukowski skrev, ungefär, om katter: ”Om vi var lika mycket människor som de är katter, kunde världen ta sin början”.

Kommentera

