Imse vimse.

spindel1.jpg

spindel4.jpg

spindel3.jpg

spindel2.jpg

Jag kom hem vid elva igår kväll, pussade katterna en stund, skulle gå upp till övervåningen – och på väggen i trappan sitter det här monstret.

(Ja, tredje bilden är väldigt suddig, men jag vill ändå att ni ska kunna jämföra med ledstången så att ni kan föreställa er storleken.)

Hade Fanny sett den hade hon vägrat att någonsin sätta sin fot i vårt hus igen. På sätt och vis förstår jag henne:

HUR SKA JAG KUNNA BO HÄR? Hur ska jag kunna ligga i soffan och se på teve när en av monstrets kusiner när som helst kan komma smygandes, kanske i håret, kanske längs med smalbenet, kanske kittlar det plötsligt till på magen och DÄR –

Jag vill inte jag vill inte jag vill inte!

Det borde vara olagligt att vara sådär groteskt stor och äcklig när man är spindel. O-l-a-g-l-i-g-t.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Imse vimse.

  1. Olivia skriver:

    Snälla snälla snälla säg att du skämtar!!! Det där kan inte vara i Sverige! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Det finns inget jag är räddare för än spindlar (det skulle vara krig då). Jag hade fått en hjärtattack och trillat baklänges. HERREGUD!!!!!!!

  2. Rumlan skriver:

    Jag blir kallsvettig bara att läsa om det. Fast jag är mer rädd för ormar. De är så oberäkneliga. Men ändå. Läskigt med spindlar. Jätteläskigt.

  3. Seso skriver:

    Dom där tar katterna hand om!

  4. Tiia skriver:

    ohhh….nej så vidrig..jag har värsta spindel-fobin så hade nog dött på fläcken om jag sett den där hemma hos mig..så himla stor den är =( mår dåligt bara av att se på bilderna =(MEN det sägs att om man har spindlar i ett hus så ÄR det ett ”friskt” hus..(hur man nu väljer att tolka det)

  5. kim skriver:

    fy sjutton, jag hatar spindlar. hatar hatar hatar. den här hittade min bror hemma hos oss förra sommaren http://1.bp.blogspot.com/_7iwTB6-rjxY/So6aLbjPskI/AAAAAAAAClU/LRYxi7Ih3UQ/s1600-h/01.jpg. den hade små ungar på ryggen som dessutom bet den som kom nära. alltså. usch. näää. vill bara utrota.

  6. Veronika skriver:

    Wow, den är ju gigantisk.

  7. Maria skriver:

    Äääck! Läskigt.

  8. Petertoo999 skriver:

    Spindlarna låter jag vara,de stör jag mig inte på. Man äter ungefär mellan 5-10 spindlar i sömnen under sin livstid..Men ser jag en huggorm i huset, den jäveln nackar jag direkt…När jag var liten så fångade jag en huggorm en gång, sen kom en granne som var en 6-7år äldre än mig, han ville ta en bild på ormen…Grannen satt sig i gräsmattan, sa åt mig och hälla ut ormen framför honom ” Ormen var i en hink ”.. Jag hällde ut ormen, sen styrde jag ormen med en lång pinne…STYR ORMEN SÅ JAG SER HUVUDET…sa grannen..Jag styrde ormen med pinnen, plötsligt så fastnade pinnen lite i grässmattan, jag snärtade till pinnen, då fastnade ormen på pinnen, och sen for den rätt upp i ansiktet på grannen…Jag har aldrig hört någon skrika och sett någon springa som han gjorde…

  9. HeyLeon skriver:

    Jag får nostalgiska känslor av trappräcket, ett sånt hade vi i huset där jag växte upp! Mysigt, minus spindeln då…

  10. Nickan skriver:

    Hu, förstår dig verkligen!! Hittade en likadan i min sambos föräldrars hus och kunde knappt sova den natten…det är en svensk husspindel, i alla fall om den är av samma sort som den jag hittade. (eller hittade och hittade, trodde det var en bunt kablar som stack ut från taket. Det var det alltså inte. Det var den största spindel jag någonsin sett)Men, mina katter äter spindlar, hoppas dina gör det med!

  11. Martina skriver:

    Fy tusan vad stor. Sådana spindlar har man bara i hus. Inte okej om man råkar vara själv hemma när de behagar dyka upp.

  12. l skriver:

    typ när man sover, i käften! fyfan. tvångstankar.

  13. matilda skriver:

    jag har också såna och de är fruktansvärt hemska! och dessutom är dom jättesnabba så man kan inte få tag på dom och döda dom, och råkar man mot förmodan få tag i dom så krasar det jättehemskt om dom när man dödar dom.

  14. Sanna skriver:

    Kräkäckligt. Fixar det här med lagstiftning omgående. Såhär får det inte gå till.

  15. Sara skriver:

    Spindlar är det förskräckligaste som finns, så vidrigt äckliga och hemska.Det värsta spindelmötet jag varit med om var i en ranglig stuga i Bolivias djungel, där den största spindel jag någonsin sett, i det vilda, hade bestämt sig för att krypa upp i min säng. Hårig och jävlig var den, och säkert dubbelt så stor som din trapp-spindel. Usch och fy, glömmer aldrig den paniken.

  16. Sofia skriver:

    Spindlar hamnar i dammsugaren, eller toalettstolen.

  17. Karin skriver:

    iiiihhh, fy vilken fasansfull stor spinde!!!. Tyvärr är det alltid så i gamla hus, att man får sorterade skalbaggar, spindlar, och andra objudna hyresgäster som sällskap. Kanske katterna kan göra en insats?

  18. Tanja skriver:

    Katter är fantastiska på att ta äckliga kryp -nackdelen är väl att krypen sedan slutar som kattgodis… (de spindlar som lever i Sverige är inte giftiga för katter men man vill ju inte gärna kela med katten direkt efter att den ätit en…).Om jag hittar något kryp inomhus så visslar jag på ett visst sätt. Katterna kommer på stört och gör processen kort. Silverfiskar verkar vara särskilt roliga🙂

  19. Anne skriver:

    Vad gjorde du med den?

Kommentera

