Trettonde texten.

bild13.jpg

krönika13c.jpg

krönika13b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Trettonde texten.

  1. Sanna skriver:

    Åh Annika, så viktigt och vackert.

  2. Petertoo999 skriver:

    Jag tycker inte om när flickor ursäktar sig för att de finns, de ska höras och ta plats, och saker ska gå sönder….Så har jag uppfostrat mina flickor, mina tjejer kan plocka upp ägg ur en kastrull med kokande vatten, med bara sina händer..Om soc hade sett hur jag uppfostar barn så hade de fått spader…Hahahha.Fast häromdagen så var det en kvinna, en lärare, hon sa till min dotters pojkväns mamma, att min dotter kommer hon aldrig och glömma..Hon hade aldrig varit med om att en förbannad 9-10 åring ringde upp en politiker, och skällde ut dem….När min äldsta dotter rök ihop med min son för 4-5 år sen, så rök 2 tänder på sonen…..Och min minsta dotter, vi var hos några kompisar som fått några kattungar, då smet en kattunge in under huset, min minsta dotter tvekade inte en sekund…Hon dök rakt ner i det där lilla svarta hålet under huset, sen var hon borta…Sen efter 5 minuter så kommer det en liten unge utkravlande ur hålet, spindelnät över hela kroppen, skitigt som fan…Men nog fan hade hon katten i svansen, och värsta leendet…Flickor!! Ge pojkarna en spark i arslet om de inte sköter sig.

  3. Ponyo skriver:

    Så fint skrivet! Jag blir lika fängslad av dina texter varje gång!

  4. Emme skriver:

    Helt otroligt, varje text du lägger upp är vackrare och mer gripande än den förra tänker jag, och så går jag tillbaka och läser om de du redan lagt upp och inser att de är alla makalösa, det övergår mitt förstånd att du håller en så skyhög nivå, fattar inte att du kunnat skriva en sådan text varenda vecka.

  5. Catrin skriver:

    Efter att jag läst denna krönika, rev jag försiktigt ut bladet, vek ihop det och la i min dagbok. Där fick den ligga, så jag kunde ta upp den, veckla ut den och läsa den när det kändes som om jag behövde just det. Längst fram i min dagbok la jag den då, och just där kommer den ligga för evigt. Jag tycker att just denna krönika är bland det bästa du skrivit, och då ska du veta att jag tycker alla dina texter är makalöst, (otroligt, suveränt ) bra. Det går inte beskriva hur bra, du faktiskt är på att skriva, förmedla en känsla, ett budskap, för det finns inte tillräckligt med ord. Jag vill bara avsluta med att säga en sak:Tack!

  6. astrid skriver:

    Jag längtar efter din bok, för du skriver så underbart vackert. Eller så kan du samla alla dina texter till en bok. Kram

  7. Visselpaj skriver:

    Oerhört bra foto på dig!

  8. Lisa skriver:

    Du hade kunnat skrivit den här om mig. Jag sitter och gråter nu…

  9. L skriver:

    jag säger ofta förlåt…dock inte lika ofta som jag brukade förr.då sa jag det om och om igen.dåligt självförtroende och känslan av att inte räcka till gjorde att jag hade dåligt samvete dagligen, i perioder konstant, utan att jag egentligen gjort några fel.sedan förstod jag att många tycker det är jobbigt med alla ursäkter, synd bara att det är så svårt att sluta.nu är det bättre, men det dåliga samvetet är kvarjag vet inte riktigt varför jag blev så…så fin text annika. jag känner verkligen igen mig

  10. Alina skriver:

    Jag är en sån där som säger förlåt. För allt. JAG MÅSTE SLUTA MED DET.Du skriver så vackert och mitt-i-prick!

  11. kim skriver:

    Gillar verkligen slutet på den här krönikan. Sån bra och enkel reflektion. Tycker mycket om den! 🙂

  12. Paperback Lover skriver:

    Jag var äldst av två syskon men det var alltid min lillebror som fick skulden. Som jag minns det i alla fall. Jag fick till och med försvara honom när han fick skulden för sånt jag gjort. Så det kanske inte alltid är äldsten som får skulden, men det känns som att det är EN OCH SAMMA som ALLTID får skulden. Undrar varför det blir så?

  13. Paperback Lover skriver:

    Btw, gillar dina krönikor skarpt. Tack för att vi får läsa dom här.

Kommentera

