Back to school.

Tänk, va. Jag längtar tillbaka till skolbänken.

Längtar efter att läsa tjocka böcker som det tar emot att öppna, längtar efter att sitta och skriva mot deadline och stressa upp mig och ångestsucka men samtidigt veta att det här gör jag för min egen skull, ingenting händer om jag inte hinner klart (CSN-pengarna har jag redan använt upp ändå, så om jag tar poäng eller inte är inte så viktigt). Jag längtar efter att lära mig något, att fylla på med kunskap i skallen. Komma ut ur huset, träffa nya människor, få nya intryck. Skjutsa igång kreativiteten, hitta lusten.

Funderar på att söka någon skrivkurs till hösten. Mitt högskoleprov går ut nästa år, så vill jag ha chans att komma in någonstans är det dags nu. Jo, jag ska nog göra det. Söka kan man alltid göra. Kanske ses vi i föreläsningssalen i höst!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Back to school.

  1. MariahG_ skriver:

    Det är riktigt roligt när man frivilligt återvänder till studier, att sitta och traggla och förbanna sig över uppgifter, hålla deadlines och diskutera med nya klasskamrater, möta nya lärare, allt som ingår blir roligt även om det ibland är svårt, om man valt den vägen självmant.

    • Annika skriver:

      Jag håller helt med dig – men är inte studier ALLTID självvalda? Åtminstone efter grundskolan? 🙂 Jag har alltid pluggat precis vad jag känner för, och sedan hoppat av om det inte känns rätt. Min journalistutbildning var den enda jag valde att läsa klart, och så är det ju också där jag hamnat!

  2. Linda skriver:

    Kul! Det låter som en bra idé, lycka till. Jag tycker det är jättebra att du fortsätter att sträva efter kunskap. Tänk, jag som redan nu älskar att läsa det du skriver!Men skulle du inte läsa Svenska kyrkans grundkurs?

    • Annika skriver:

      Tack snälla du!Nej, jag slopade den idén efter att ha gått i kyrkan här i min församling några gånger. Jag blev väldigt illa bemött och fick ett dåligt intryck av de som arbetar där, och hela poängen med att gå Svenska kyrkans grundkurs var ju att kunna jobba i min församling. Nu känner jag inte någon lust alls att göra det längre. Tyvärr.

  3. Linda skriver:

    Vad synd att du inte trivs i din församling. Folk kan förstöra så mycket. Jag förstår bara inte, varför så många inom kyrkan inte behandlar sina medmänniskor väl och med respekt. Själv tror jag varken på gud eller kyrkan så riktigt. Men jag tycker att det är underbart när andra gör det! De går miste om en person som säkert hade kunnat tillföra mycket!

  4. Sofia skriver:

    Åh! jag vet ett program som skulle passa dig perfekt!Digital kultur och kommunikation på BTH är superspännande. Perfekt kombo av konst, kultur, litteratur och språk. Verkligen tankeväckande kring hur språket och människan påverkas av den digitala kulturen

Kommentera

