Tisdagsfrukost och fina duken.

tisdag1.jpg

Nu på morgonen sken solen så vackert att jag kände att det var på sin plats med matchande frukost.

tisdag4.jpg

Min tjusiga, men inte väldigt effektiva, citruspress fick komma fram och hjälpa till.

tisdag3.jpg

Tadaa! Det är min bestämda övertygelse att har man tagit sig tid att pressa juice för hand, då ska den banne mig drickas ur ens allra finaste glas.

tisdag2.jpg

Jag hade slut på bröd, så det fick bli yougurt med extra allt istället. Müsli, linfrön, mandlar, russin, banan och vindruvor.

OKEJ! Egentligen la jag bara upp de här bilderna för att ni skulle få se vilken fin duk jag köpte på Indiska i helgen. 149 kronor kostade den – mycket blommönster för pengarna, alltså.

tisdag5.jpg

Mitt köksbord är ordentligt vårpimpat. Nu är det bara plusgraderna som saknas.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Tisdagsfrukost och fina duken.

  1. annsofie skriver:

    Gud så mysigt! Jag vill hälsa på i sommar! Puss

  2. Sanna skriver:

    Det ser jättefint och mysigt ut. Inte alls som min frukost bestående av en kopp kaffe framför mailen. Jag kommer och hälsar på, snart, och förväntar mig att den dåliga citruspressen åker fram då också!

  3. Monika skriver:

    Åh, underbar frukost och vacker duk! Blev sugen på nypressad juice nu…🙂

  4. Paperback Lover skriver:

    Väldigt vackert Annika. Gillar också de matchande blommorna ni har på gardiner och sängkläder i sovrummet. Har sett dom på andra bilder du visat så nej, jag har inte varit hemma hos dig och snokat🙂

    • Annika skriver:

      Hahaha, jaa, jag vet att jag lagt upp bilder från sovrummet. Eftersom jag inte lämnat huset sedan jag bäddade med de blommiga sängkläderna hade jag förhoppningsvis märkt om du varit här och spionerat!😉

  5. sofie skriver:

    men åh så fint, jag blir sjukt avis nu för jag har hela dagen gått runt och tänkt på hur mycket jag saknar mitt köksbord, nu har vi en himla användningsbar bänkskiva istället, men har efter ett antal månader fortfarande inte hittat några dugliga stolar. köksbord är ungefär bästa platsen!

    • Annika skriver:

      Jamen köksbord vill man ju ha förstås! Även om jag måste erkänna att jag alltsom oftast hamnar i soffan framför L-word istället, nu när jag är ensam hemma.

  6. Nattyxne skriver:

    Vad härligt det ser ut! Så vårigt och glatt och mysigt. Levande, liksom. Tack! Det lättade upp min dag. :-)(-28 under morgonens promenad till jobbet för urtonde dagen i rad är själsdödande.)

  7. Johanna skriver:

    Hej,Det ser ut att ha varit en underbar frukost🙂 men nu till en frågaHar du slutat att skriva i Sofies mode? En av anledingarna till att jag köper tidningen är just din krönika och jag har saknat den… :(För du skriver sådan underbara texter,Hoppas du inte har slutatHa en bra kväll/ Johanna

    • Annika skriver:

      Hej Johanna!Tack för dina fina ord!Nej, jag har inte slutat skriva i tidningen – jag låg inne på sjukhus i ett par veckor och blev alltså tvungen att sjukskriva mig. I nästa vecka är jag tillbaka igen som vanligt!Stor kram,Annika

Kommentera

