Så kallad CUTENESS OVERLOAD!!!

miranda1.jpg

Igår fick jag det finaste av finbesök här hemma. Ja, ni ser ju själva!

mirandaochtove8.jpg

Det var strålande vackra Tove och hennes yngsta dotter Miranda som kom förbi.

mirandaochtove3.jpg

mirandaochtove5.jpg

Tove och jag har pratat via nätet i en massa år, men aldrig träffats förut. Så det var sannerligen dags.

mirandaochtove1.jpg

mirandaochtove7.jpg

miranda2.jpg

miranda3.jpg

miranda4.jpg

miranda5.jpg

miranda6.jpg

miranda7.jpg

Miranda är åtta månader gammal och det råder inga som helst tvivel om att hon är en av de överlägset sötaste, gladaste, roligaste och mest underbara bebisarna i hela världshistorien.

mirandaochjag4.jpg

Det är väl klart att jag blev head over heels förälskad. Ojojoj.

mirandaochjag5.jpg

mirandaochjag6.jpg

mirandaochjag.jpg

Jag veeeet att det ser ut som att hon inte var så förtjust i att vara hos mig. Men det var hon! Jag lovar! Det kan inte ha varit inbillning!

mirandaochjag3.jpg

mirandaochtove6.jpg

Puss mamma!

mirandaochtove4.jpg

Det är inte direkt svårt att förstå hur Tove lyckats få tre sanslöst fina döttrar. Och med tanke på vilken varm och klok person hon är misstänker jag att hennes tjejer kommer växa upp och bli ganska så magnifika kvinnor.

mirandaochtove2.jpg

Förutom att katterna visade sig vara riktiga töntar som var livrädda för Miranda och sprang och gömde sig hela tiden var det en nära nog perfekt dag. Jag hoppas att vi kan göra om det. Allt blir så mycket roligare och ljusare med en liten tjej eller tre i huset.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Så kallad CUTENESS OVERLOAD!!!

  1. Jag läser det mesta du skriver och gillat dig läääänge men har nog aldrig kommenterat tidigare…Men du berör, värmer, och sätter ord på det som känns och gör ont på insidan! Du har en såndär konstnärlig själ man bara kan längta efter…!Att jag skriver ett par rader idag är att jag blev så förvånad bara, eftersom jag ”känner” Tove som du träffat, sedan förr :)) Vilka fina kort!Nu är ju inte Sverige så stort, men kul ändå!Kram

    • Annika skriver:

      Men tusen, tusen tack, snälla Ann-Sofie! Dina ord värmer mer än du anar. TACK.Vad roligt att du känner Tove! Hon verkar vara en världens härligaste tjejer. :)Stor varm kram!

  2. Petertoo999 skriver:

    Ja, man blir lite glad när man ser en sån söt snorkråksätare…En gång när min dotter var lite liten, så satt hon och slicka på en klubba, hon var helt förkyld också, för hon hade snor runt hela näsan..Då såg hon mig..Då sträckte hon klubban åt mig, hon ville att jag skulle smaka..När hon sträckte fram klubban, då fastnade de en en snorsträng på klubban..Så klubban var en havlmeter ifrån henne, och där emellan klubban och hennes näsa, var det en lång sträng, helt spänd med snor…Så helt plötsligt, så gick strängen av, och allt snorr hamnade på klubban…I det här läget ville jag ju verkligen inte smaka på hennes klubba, men hon förstod inte riktigt varför jag nobbade en sån fin klubba, så hon tryckte upp den rakt i ansiktet på mig..VA FAN!!

  3. elsa skriver:

    Herregud vilken vacker unge! Den finaste jag sett, kanske. Guuuuuuuuud så söt, haha. 😀 Farligt söt.

  4. Linda skriver:

    Ojojoj, sött barn och fina bilder. Lite ot kanske, men jag vill veta var du köpt din tröja!

  5. Tove skriver:

    Åh. Sitter här och fånler. Jag tycker om dig så så mycket! <3Igår kändes lite som; ”jag har hittat en till toppenvän, på riktigt!Jäj!”Otroligt underbart att se att du är lika fin på riktigt som du verkade vara tidigare. Me very happy. Och ja, Miranda tyckte faktiskt om att vara hos dig. På riktigt. Vi får tänka på att mot slutet var hon ju väääldigt trött (hon somnade på min axel påväg till bilen). She likes you! Vi måste ses snart igen! Fast när ingen av oss har öroninflammation då. 😉

    • Annika skriver:

      Aaamenduuuuråååå! 😀 Jag kanske var lite nervös, blir alltid så fånig när jag träffar ”nya” människor som jag verkligen gillar. Lite högstadieosäker sådär, ”tänk om hon tycker att jag är astöntig, varför sa jag det där, borde jag ha sminkat mig?” Haha! Det går snabbt över, jag lovar. Och du är förstås precis lika fin och go som jag gissar hela tiden. (Och tusen gånger vackrare än på någon bild jag sett, tramsmaja.)Snart snart! Jag kommer gärna förbi på fika någon dag om jag får. KRAMAR till dig och familjen!

  6. Sofi skriver:

    Vilken otroligt vacker kvinna! Och barnet likaså, men det är väl precis som du skriver inte så konstigt med en sådan mamma;)

  7. Sofia skriver:

    Ja, det var en söt liten flicka 🙂

  8. Tove skriver:

    Du får komma och fika anytime! Ge en liten headsup först bara så jag hinner slänga in alla leksaker där de ska vara…undanskuffade någonstans alltså :PInte trodde jag att DU var nervös, jag gick och hade fjärilar i magen hela vägen fram till huset (nåväl, lite innan oxå) men sen när vi träffades slappnade jag av eftersom jag märkte att *pfjuuu, hon ÄR så fin som jag trodde, insideout*, aj like you alot. Du = min chompis dude! ^^

  9. Linda skriver:

    Det var tanken… Tack!

Kommentera

