Nittonde texten.

bild19.jpg

krönika19a.jpg

krönika19b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nittonde texten.

  1. Rumlan skriver:

    Jag läste den här texten när den publicerades i Sofis mode. Och det är så slående hur likt det där är mig. Jag förstår inte hur man kan bete sig när man annars försöker vara så ”medveten”. En lika bra text som alltid❤

  2. Petertoo999 skriver:

    Dammråttorna hade demokratiska val!! Hahaha…Apropå, diskmaskiner!! Sist jag köpte en väldigt ny och fin diskmaskin, nästan den dyraste de hade i affären. Om man tryckte på programknappen lite snett, så fastnade den där…Jag gick till affären där jag hade köpt diskmaskinen, sen sa jag till ägaren och följa med mig, så gick jag fram till en diskmaskin som såg exakt likadan ut som min..Sen sa jag: Kolla nu! Sen tryckte jag in knappen lite snett, då fastnade den också…VA FAN HAR DU GJORT, SKREK ÄGAREN!! Det är lugnt sa jag, pular du en stund så får du ut knappen, jag tog fram min nyckelkippa och pulade på lite..Mycket riktigt knappen kom ut igen….Jag ville bara upplysa dig om det här problemet, det är ju gamla och barn som sätter på maskinen också….Hej då, sa jag. Ägaren stod fortfarande och gapa som en fågelholk när jag gick ut ur affären…

  3. Nattyxne skriver:

    Kommer ihåg den här texten och känner igen mig så väl i den. Det där med system och rutiner och saker som ska vara på ett visst sätt bara för att ”det ska vara så” är svårt alltså… Får man fråga hur det har gått sen dess?

  4. Felicia skriver:

    Du skriver så himla fint. Läser igenom varenda en av dina krönikor och blir så inspirerad att läsa själv. Enda anledning att jag förr fick min mamma att köpa Sofi’s mode var faktiskt dina krönikor.

  5. Alina skriver:

    Klockren text! Jag älskar den!

Kommentera

