Mina kärlekar och jag.

family portrait.jpg

Basse kunde tänka sig att ställa upp på en enda bild, mot att han sedan fick springa iväg och vässa klorna på mattan. Det tyckte jag och Biianka var en helt okej deal.

annika och lillan 1.jpg

Sedan fick vi klara oss själva, jag och trattkatten.

annika och lillan 2.jpg

annika och lillan 3.jpg

annika och lillan 4.jpg

Vi har det inte så dumt här hemma. Inte så dumt alls.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mina kärlekar och jag.

  1. Sofia skriver:

    Tänk att en katt i tratt kan vara så söt!

  2. Rumlan skriver:

    Så himla fint att du har dina katter alltså. Åh!

  3. josefin skriver:

    Du är så himla snygg ALLTID. blir så avis alltså.

  4. Monika M skriver:

    Nu ser hon lite piggare ut den söta kissen. Alldeles förskräckligt så biten hon blev av den där utekatten! Jag måste skriva till dig eftersom jag känner till en annan katt, numera avlivad, som också gav sig på andra katter så fort han kom ut. Inget hjälpte, som till exempel att kastrera honom, mot hans aggresiva lynne mot andra katter. Han orsakade både stora operationer och död hos andra katter han stötte på utomhus. Ett tag prövades genom samtal med ägaren att inte låta katterna vara ute samtidigt, det höll inte heller i längden. Så släpp inte ut katterna igen utan att tala med ägaren till ‘monstret’ för då är risken stor att det upprepas!

  5. Älvan skriver:

    Sötnosen då! Det blir extra tydligt att hon inte är frisk när man ser henne tillsammans med brorsan. Och då menar jag inte bara pga tratten – man ser det på pälsen. Med tratt är det ju ganska svårt för katten att ägna sig åt pälsvård och även om man som matte/husse borstar så blir det aldrig riktigt samma sak. Men hon ser ändå pigg ut, lillskruttan!

    • Annika skriver:

      Ja, det är så hemskt att hon inte kan tvätta sig. Jag tar av tratten då och då och låter henne slicka sig en stund, tills hon börjar intressera sig för såren, då åker tratten på igen. Men det hjälper inte så mycket – i vanliga fall tvättar hon sig ju precis hela dagarna. Värst är det runt hennes lilla ansikte, hon har sin kladdiga antibiotika överallt i pälsen, för hon spottar ut den ungefär varannan gång och slickar sen upp den ur tratten, och då hamnar ju kladdet lite varstans. Gumman.❤

  6. Julia skriver:

    Blir alldeles varm inombords av dina fina katter. De är så underbara djur, har ju själv tre stycken. De är kärlek.

  7. Hanna skriver:

    Du är nog den vackraste kvinnan i världen. Jo men på riktigt. Du är helt perfekt. Såg jag ut som du skulle jag aldrig klaga på något (utseendemässigt) igen.(Och dina katter Annika, åååååå!)

Kommentera

