Tupplur.

tupplur.jpg

Tycker ni att det blir många kattbilder i bloggen just nu? Närmare bestämt väldigt många bilder på lillkatten i tratten?

Det finns en mycket enkel förklaring till detta. Jag gör ingenting annat än är med henne. Allvarligt. Ingenting.

Jag släpper henne aldrig ur sikte – jag passar på att blogga, sova en liten stund, busa med hennes brorsa och springa på toaletten när jag är säker på att hon sover. När hon är vaken klappar jag, kliar, borstar, pussar, leker, matar, tvättar sår, ger medicin eller bara håller koll så att hon inte gör sig illa, fastnar någonstans eller lirkar huvudet ur plastkragen.

Det är ganska tungt och jobbigt ibland. Men mest mysigt. Eftersom hon är den ljuvligaste, roligaste, raraste tjejen i världen.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tupplur.

  1. frkV skriver:

    Så fin du är med katterna! 🙂 Har du vetat länge att du är en kattmänniska? eller tycker du lika mycket om hundar? kram

  2. Petertoo999 skriver:

    Klart du måste lägga energin på katten.

  3. Pernilla skriver:

    Jag blir alldeles varm av att veta att någon tar så väl hand om sin katt. Klappa henne från mig!

  4. Varken skriver:

    Precis så levde jag när min ena katt bröt benet och var tvungen att vara instängd i ett rum och vila. Han blev galen av tratt, och galen av att vara instängd, och var galet målinriktad när det gällde att tugga upp stygnen. Jag blev helt utarbetad av att vaka över honom i två gånger två veckor.Nu hoppas jag att din kisse kryar på sig! Hon ser piggare ut på bilderna nu. Och så hoppas jag att du får chans att vila upp dig sedan, det lär ju behövas.

  5. MyyZz skriver:

    Alltså, det kan aldrig bli för mycket kattbilder:-):-) Hon är så söt din lilla tös med tratten. Ge henne en puss från mig

  6. felicia skriver:

    Inte har jag något emot kattbilder, jag älskar dem! Och jag tror jag vet lite hur du har det. När ens lilla älskde kisse blir sjuk kan man inte låta den försvinna ur synhåll, tänk om något skulle hända? I alla fall jag blir till en riktig hönsförälder när det kommer till våra katter. Mina föräldrar brukar säga att det inte vi som bestämmer över katten, katten bestämmer över oss. Min katt älskar all uppmärksamhet hon kan få, så himla okomplicerad är den kärleken. Hoppas hon är ordentligt på bättringsvägen!

  7. Linda skriver:

    Hej Annika!Jag vet precis ur det känns när ens älskade djur är sjuk. Min Beagle Ebbot insjuknade helt plötsligt av en kraftig hjärnhinneinflammation och han repade sig aldrig tyvärr. Saknade är enorm.Jag är glad att hon tillfrisknar och hoppas att hon blir helt återställd.http://blogg.amelia.se/blogoholic/?p=1285

  8. Linnea skriver:

    Åh vad glad man blir av att se ett liten katt bli så väl omhändertagen och älskad. Jag tycker du är jätteduktig! Jag funderar just nu på att skaffa hund och har varit inne mycket på en sida som jag tycker att fler borde känna till: http://www.hundhjalpen.se Där får rumänska gatuhundar och utkastade fd ”sällskapshundar” chansen att få komma till sverige (efter vaccineringar och tester, naturligtvis!) och bli älskade familjemedlemmar. Riktigt rörande att se och man blir aldeles varm av att läsa berättelser från de familjer som adopterar. Lycka till med lill katten, hon ser ut att vara en bra bit på bättringsvägen redan!

  9. Malin skriver:

    Jag fullkomligt älskar dina kattbilder! Har själv en liten hemma. Han var jättesjuk för några månader sedan och det kändes i hela hjärtat. Nu är han frisk men får fortfarande stå ut med att bli fotad!Hoppas bättringsvägen går fort och fortsätt med kattinläggen!

  10. Gabriella skriver:

    Katter är fantastiska djur. Vi har en maine coon, ganska lik Bianca faktiskt. 🙂 Särskilt med tratten, han fick också gå omkring med en sån för en månad sen, hjärtskärande att se hans frustration men samtidigt blev han mycket sällskapligare av att vara inne så mycket.

Kommentera

