Trettiofjärde texten.

bild34.jpg

krönika34a.jpg

krönika34c.jpg

krönika34b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Trettiofjärde texten.

  1. Kerstin skriver:

    Denna krönikan minns jag mkt väl! Du slår verkligen huvudet på spiken, och jag blir lika arg varje gång jag tänker på den jäkla riskutbildningen. Att tvinga alla som vill lära sig kör bil att lyssna på sådant fördomsfullt struntprat är orimligt. Morr.

  2. Hanna skriver:

    Åh, jag minns den här texten. Den gör mig fortfarande lika förbannad.

  3. Alina skriver:

    Du ägde dom lätt, Annika! Herregud att man får stå och säga sånt där skit inför folk!

  4. cecilia tipsar skriver:

    Helt jävla galet att det finns folk som seriöst tänker så där! Och helt sjukt bra att det finns såna som du, som säger ifrån, som sår ett litet frö med nya tankebanor i deras hjärnor.

  5. sara skriver:

    Ah, den krönikan jag minns bäst! Tycker den är toppen! Härligt att du vågade!

  6. emma skriver:

    Heja Annika! Hejahejaheja! (Men gud sa skrammande egentligen…)

  7. Charlotta skriver:

    Och den här körlektionen hölls på 1920-30-talet eller?😉 Jag blir så upprörd att jag inte vet var jag ska göra av mej. Jäkla gubbe! Borde anmälas.Och åh vad glad jag är att du sa ifrån!

  8. alice skriver:

    åh annika du är underbar!!!! sånt där är det sorgligaste jag vet

  9. Isa skriver:

    Så jäkla sjukt! Sådär gick säkert snacket när jag tog körkort för 10 år sedan också, men på den tiden hade inte mitt intresse för genusfrågan väckts än och det var inget jag reagerade på. Och så kuggade jag tre gånger på uppkörningen innan jag fick mitt körkort. Vem vet, kanske bidrog det där män – och kvinnor snacket till mitt usla självförtroende när det gäller bilkörning. Modigt att du sa ifrån!

  10. Cat skriver:

    Så himla bra sagt! Jag hoppas att jag är lika modig om det snackas likadant den dag jag vågar mig på att ta körkort.

  11. Rebecca skriver:

    Den där hade jag inte läst (sjukt fint att du lägger ut alla så att man får möjlighet att läsa de man missat, och påminnas om de man läst också för den delen)Blir ledsen, men inte särskilt förvånad.. tyvärr! Eller jo lite förresten.. jag vill ju liksom tro att vi har kommit längre än så..

  12. ellen skriver:

    den här sitter på min vägg fina annika!

  13. M skriver:

    Exakt det är anledningen till att jag inte vet om jag vågar gå på några teorilektioner. Fick höra inledningen till denna ”vetenskap” redan på handledarutbildningen nämligen. Förstår inte hur detta trams kan läras ut år efter år??? Är det för att majoriteten av eleverna är 17 och inte vågar säga ifrån alt. inte har börjat tänka i de banorna än?

  14. Paperback Lover skriver:

    Men du skämtar mig aprilo att han sa sådär? Jag tror jag dör. Verkligen. Äh nu blev jag arg på riktigt.

  15. M skriver:

    Jag blir vansinnig! Precis samma grej på min riskutbildning i Lund. Man hade ju hoppas att idiotierna bara var lokalt förekommande. Var tvungen att opponera mig också. Väntade dock till pausen eftersom jag visste att han inte skulle kunna ta att bli ifrågasatt inför andra människor. Vad som är värst är hur man betonar de enorma skillnaderna i hjärnan mellan kvinnor och män. Överdrifter och feltolkningar av folk som inte vet ett dyft om hur forskningen ser ut. HUR kan man sätta en ultrakonservativ bonnig mansgris på att undervisa om hjärnans anatomi och neuropsykologi? ”Män använder den här delen av hjärnan och kvinnor mer den här”. Man ba ”ok”.

Kommentera

