Nästan helt ny.

nyklippt.jpg

solsolsol.jpg

Ja, kolla vad ny jag är! Alldeles nyklippt, nya byxor (Monki) och ny tröja (Lindex).

Precis innan jag skulle klippa mig, nere på Hårstudion här i Stjärnhov, fick jag plötsligt för mig att jag skulle bränna in till Eskilstuna och ekipera mig lite. Det blev två stickade tröjor från Lindex och de här löjligt bekväma byxorna (och en del annat) från Monki – jag har ett par likadana i mörkblått som jag har på mig varje dag. (Jo, varje dag.) Tyckte att det var dags att unna mig ett par till, den här gången i grått.

Hmm. När jag tänker efter så har jag en exakt likadan tröja som den på bilden också, fast i vitt med blå ränder. Den har jag också varje dag. Kul att jag varierar mig lite.

Och luggen blev äntligen, äntligen som jag ville! Tänk att den enda frisör som hittills lyckats förstå hur jag vill ha den bor några hus längre ner på min gata.

Förresten så är jag en smula avundsjuk på er som bor i Eskilstuna och kan gå in på Monki precis när ni vill. Inte nog med att alla plagg som försvinner direkt i Stockholm finns kvar där – personalen är dessutom trevligast och sötast någonsin.

Fast i och för sig… min ekonomi är ansträngd nog som det är. Nog lika bra att alla butiker ligger på behörigt avstånd härifrån.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Nästan helt ny.

  1. Elin skriver:

    Supersnyggt verkligen!

  2. r skriver:

    Men holy smoke vad snygg du är.

  3. Ämma skriver:

    Åh fiiiint!

  4. Rebecca skriver:

    Men jisses vad fin du är! Eskilstuna, min gamla hemstad. Vad kul att någon mer gillar den som jag. En stad som får oförtjänt mkt skit. (förresten.. missa inte för allt i världen världens bästa hotell på trean som spelades in där på Bolinder Munktell)Håller med om Monki-personalen. de är underbara. Passar alltid på att handla där när jag är hemma, fast det finns ett monki i nästan varje hörn här i göteborg..

  5. Ann skriver:

    Men vad fin du blev i håret, passar dig utmärkt! Fin-fina du 🙂 Många kramar till dig.

  6. Judy skriver:

    Tack för fina ord Annika, det värmer! Det var kul att få träffa dig 🙂 Luggen blev grym! Hoppas vi ses snart igen. Kram från MonkiJudy

    • Annika skriver:

      Det var jättefint att få träffa dig också! Förlåt om jag var fnittrig och babblade om en massa konstigheter, jag blir alltid så nervös när jag träffar nya människor (särskilt när de är så söta som du)!

  7. Hanna skriver:

    Åh, Annika! Du är så himla snygg! Jämt! Jag är avis…

  8. Julia skriver:

    Du är så himla vacker!!

  9. Nova skriver:

    Aha, man kanske får börja blada till Eskilstuna för att hitta snygga Monki-kläder, jag bor i Stockholm och har aldrig riktigt fattat Monki-hypen eftersom det väldigt sällan finns kläder som är 1) fina eller 2) i min storlek när jag är där (samtidigt som jag ju hela tiden ser ANDRA som har har sjukt snygga Monki-plagg)… :)Och också, awesome frippa!

  10. emma skriver:

    (PS. Alltsa dina safirbla ogon, dor sa fina!)

  11. Alina skriver:

    Du fantastiskt vackra människa! ❤

  12. Amanda skriver:

    Annika !Du tar helt underbara bilder. Såååå vackra. Jag måste fråga…fotar du bilderna på dig själv – själv ? Jag har lagt märkte till att ett slags ”ljus” omger dig – nästan gudomligt på något sätt….som en ljus auroa omkring dig. Magiskt. Har du gått någon fotokurs? Vilken slags kamera använder du ? Har du något redigeringsprogram – Adobe eller något som du använder ?Tack i allfall för allt du delar. Du är en av få som glittrar.Kram från Nyfiken jAmanda X

    • Annika skriver:

      Hej Amanda!Tusen tack, vad roligt att du tycker om bilderna! Ja, jag tar dem själv, med stativ och fjärrkontroll. Ljuset är helt vanligt naturligt ljus – man får helt enkelt passa på när solen står rätt på himlen, så att säga (bäst tycker jag att det är strax innan den går ner). Jag fotar med en Canon EOS 550D (men alla de tidigare kamerorna i EOS-serien är ungefär lika bra efter vad jag upplevt) och ett 50mm-objektiv. Sedan redigerar jag bilderna i Photoshop, jag kan inte särskilt mycket om redigering utan ökar mest kontrasten en hel del och ibland ändrar jag färgbalansen (ofta vill jag ha en lite mer blå ton på bilderna). Men om jag har någon ”hemlighet” så är det i så fall att jag tar huuur många bilder som helst, och sen blir förhoppningsvis några stycken bra. De flesta är bara jättetråkiga. Bilderna i det här inlägget blev ju väldigt fina med solen i håret, men de hundrafemtio andra bilderna jag tog raderade jag bara.Hoppas att det var till någon hjälp!Kramar,A

  13. Amanda skriver:

    Åhhhh Tacktacktack snälla du för svar. VÄRDEFULLT, ja. Jaaaa det är till jättestor hjälp. Jag kopierar detta och sparar så jag har när jag kan börja testa detta själv. någon gång i framtiden. Drömmar, drömmar. Precious. Mmmm ljuset faller magiskt – och jag har sett det på flera bilder på dig. I believe You are an Angel. For sure :-))Tack än gång. Hjärta och kramar,Amanda X.

  14. felicia skriver:

    du är så himla vacker!

    • Annika skriver:

      Men ska du säga Felicia, jag måste haft en crush på dig hur länge som helst nu. Gorgeous flickor med superb musiksmak, what’s a girl to do liksom.

  15. Tiia skriver:

    Jag bor i Eskilstuna & har vänner som kommer från Sthlm speciellt för att handla på Monki-butiken här..& för att hälsa på mig också då (får man hoppas!).

Kommentera

