Trädgårdsutflykt.

utelek2.jpg

Det var en så löjligt vacker dag idag. En sådan där dag då man faktiskt inte kan stanna inomhus.

utelek1.jpg

Så jag och Lillan bestämde oss för att det var dags att gå ut en stund!

utelek8.jpg

Lilla tramstjejen har inte fått vara ute sedan hon blev sjuk, för flera veckor sedan. Mycket har hunnit hända. Sist hon var ute och lekte var marken helt täckt av snö. Nu är det kala fläckar överallt. Med höstbrunt gräs och stenar som sticker fram! Hur häftigt som helst.

utelek3.jpg

Sedan kom storebrorsan spatserande.

utelek6.jpg

utelek9.jpg

Småtigrarna satte kurs mot syrenhäcken.

utelek5.jpg

Det är otroligt vilken effektiv kamouflagepäls Biianka har. Så snart hon kommer ut i naturen smälter hon liksom in i bakgrunden, oavsett om den är rödbrun…

utelek17.jpg

…eller granitgrå.

utelek16.jpg

utelek15.jpg

utelek10.jpg

Basse var kung av stenmuren. Fast det är klart, han är kung av det mesta.

utelek11.jpg

utelek12.jpg

utelek13.jpg

Här fick jag sådan obeskrivlig lust att dra en ordvits på tema ”rakryggad”. Men ordvitsar har aldrig varit min starka sida, så jag skippar det. För den här gången.

utelek14.jpg

Sedan envisades Lillan med att springa ut på vägen, så då gick vi in. Eller, jag gick, Lillan låg mycket motvilligt i min famn. Men små utflykter räcker utmärkt, sa doktor Petra. Baby steps.

utelek18.jpg

Har ni sett någon vackrare liten tjej? Okej, jag ska sluta tjata nu.

 

 

…eller… vi får väl se.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Trädgårdsutflykt.

  1. alice skriver:

    Hahaha. Seriøst. Du er en gal kattekvinne🙂

  2. Anais skriver:

    Annika, med all respekt och kärlek till din katt;hur gör man när ens hela familj är knäpp? När man har en pappa man får träffa en gång per år och som är en sådan som bara gillar en om man har bra betyg och vill bli läkare. På allvar. Han säger typ upp kontakten om han inte gillar allt man gör eller säger. Och han vill gärna säga det högt, att han inte gillar en alltså. Och en mamma som gör sitt bästa, men har så svårt att förstå. Och två systrar som man aldrig mer vill träffa fastän man inte bor ihop och egentligen vuxit upp, i den åldern då man borde lärt sig att umgås. Två systrar som frusit ut en i hela ens liv. Vad gör man när man aldrig blir äldre än 17 fastän åren går?Jag ville aldrig vara den som inte hade kontakt med sin familj för att den gav en för mycket ångest. och fick en att känna sig dålig. Jag vill inte vara så ensam och utstött.

    • Annika skriver:

      Ja, vad fan gör man. Tro mig, om jag hade ett svar på den frågan hade jag inte suttit och sugit på det, den saken är säker. Jag vet bara att det är allt annat än lätt, men att det KAN förändras. Min relation med min mamma är så oerhört mycket bättre än den var under mina tonår, det går inte ens att jämföra. Min relation till min pappa… tja, den är fortfarande rätt värdelös, men vi HAR åtminstone en relation. Min styvpappa ska vi inte gå in på här, men den relationen går heller inte att jämföra med hur den var under hela min uppväxt. Jag tror faktiskt att man blir äldre än sjutton. Men tiden går inte alltid som den är tänkt att göra. Man kan vara sjutton i flera år och så plötsligt vaknar man en morgon och allting är annorlunda och man är vuxen, eller åtminstone nästan.Vad jag vill säga är nog att det kan bli bättre. Tills dess finns det inga krav på att man måste umgås med sin familj, man måste inte älska dem. Ibland behöver man tid utan dem för att saker och ting ska kunna omformas. Fast allt det här vet du förstås. Jag bara babblar för att jag vill svara trots att jag inga svar har att ge. Man får försöka bilda en egen familj, alltså inte nödvändigtvis ”partner och barn”, men människor (och/eller djur) som man älskar och litar på. För man ska inte behöva vara ensam. Tyvärr kan man ju känna sig förbannat ensam även om andra kanske inte tycker att man borde ha någon rätt att känna så, men det är en annan historia.Ta hand om dig. Skriv till mig om du vill, när som helst. Kramar.

  3. Sara skriver:

    Vilka ljuvliga fyrbentingar du har.

  4. Malin skriver:

    Nej! Sluta inte med tjatet!!

  5. Anais skriver:

    Tack så hemskt mycket för ditt svar. Även om du säger att du inte vet vad man ska svara på något sådant så var ett svar överhuvudtaget så oerhört viktigt. Det känns som om en del av en aldrig någonsin vill acceptera på riktigt att man inte tycker om alla i sin familj, eller ens någon i den. Man blir lika sårad varje gång ens föräldrar eller syskon spottar ur sig alla förolämpningar. Fastän man är van!Tills bättring kommer får jag som du säger omge mig av andra. Helst ganska många andra om det här svarta fåret-känslan ska bort. Hur som helst, tack. Kram!

  6. Julia skriver:

    Åååh, vilka underbara bilder! De är verkligen ur-fina! Dessa bilderna behövdes i min deppighet, tack för att du och dina underbara katter finns.

  7. elin skriver:

    Jag blir så orolig att du inte bryr dig om den andra katten! Det gör du väl?

    • Annika skriver:

      Hahahahaha! Jag bryr mig så mycket om Basse så det anar du inte. Men nu när Lillan varit sjuk och de har varit tvungna att hållas åtskilda så har vi gjort så att jag tagit hand om Lillan och Ronnie om Basse. Så jag har inte kunnat krama och pussa på honom alls så mycket som jag önskat de senaste veckorna. Han ligger här i soffan bredvid mig och tvättar sig just nu. Jag lovar att du inte behöver oroa dig ett dugg.

  8. Ida skriver:

    Hej Annika. Ville bara säga att jag har börjat föja din blogg och tycker du verkar va en himla fin mänska. En sån som man har nånting att lära sig av – och de är ju de bästa. Och jag känner igen mej i hela min-lilla-djurbebis-grejen. De är ju vår familj. Känner igen mej i mycket annat också, som man gör när nån skriver så hemskt vackert.Allt gott, hils Ida Xx

    • Annika skriver:

      Tack snälla rara Ida! Jag blir så glad att du trivs här hos mig. (Och att du verkar ha förståelse för mitt i det närmaste besatta kattbloggande…) :)Kramar!

  9. Sofia skriver:

    Jag har aldrig gillat katter så mycket. Visst är många söta, men jag har inte riktigt varit så förtjust i dem. Men, så ser jag dina bilder, där katterna är så fina i naturen. Nog för att bilderna är snygga men det är ju också objekten som gör det =)

  10. Matilda skriver:

    Min kompis sa en gång till mig att hon inte tyckte om när jag bloggade om mina katter. Men hon förstår inte! Även om ingen tycker att mina fluffbollar är lika fantastiska som jag gör så kan man väl i alla fall försöka förstå att för mig är de ju det finaste som finns. Sluta inte tjata om dina katter, det är så fint att se hur mycket du tycker om dem, kärleken har liksom fastnat på bild. Äh, jag vet inte. Jag tycker om när du bloggar om dina katter helt enkelt..

    • Annika skriver:

      Du skulle bara veta hur skönt det är att höra det!🙂 Inser ju själv att jag går lite överstyr ibland, men å andra sidan – min blogg handlar ju om mitt liv, och just nu består mitt liv av kattkattkattkattkatt. Vi har ju bara haft dem i en och en halv månad – sex väldigt intensiva veckor med sjukdom och allt – så vi är fortfarande alldeles nykära. Om förälskelseperioden börjar lägga sig framöver kanske det bara blir ett kattinlägg om dagen. :)Pussa dina missar från mig!

  11. Pinusis skriver:

    Åh snälla snälla sluta inte! Bor med en allergiker med astma och saknar kattpäls så fasligt mycket. Lilltjejen och Basse fyller lite av mitt kattbehov. De fyller en liten del av mitt hjärta =)

  12. Rumlan skriver:

    Sjukt fina bilder!

  13. Li skriver:

    Jag älskar att du skriver om dina underbara små katter med så mycket kärlek. Man förstår verkligen hur mycket du älskar dem. Det är rörande fint.

  14. Emma skriver:

    Vilka ståtliga katter du har! Himla fina, och så himla fint att du älskar dem så mycket😀 (Blev även lugnad av en kommentar här uppe om att du älskar Basse lika mycket som Lillan😛 )

  15. Sunesmamma skriver:

    Jag tycker du har de sötaste katterna jag någonsin sett. Och jag tycker det är fint att du är lite besatt. Människor som älskar sina djur gränslöst är de finaste människorna. Min hund, Sune, är en av mina bästa vänner. Ingen får mig på så bra humör som honom. Att få hans mjuka kind mot sin när man är lite ledsen kan muntra upp vem som helst.

  16. Navigaren skriver:

    Vilka fian kattbilder, tänk att hon smälter in så bra, kram på dig och katterna!

  17. Izze skriver:

    Åh, så fint. Fina. Sluta inte tjata! När man får ett litet hjärta (eller två..) finns det ingenting finare. Vår Stella hittades utsvulten i en snöstorm och ingen ville ha henne sen. Det har gått 5 år snart och jag förstår fortfarande inte hur någon inte kan ha velat ha min älskade prinsessa i sitt liv!

    • Annika skriver:

      Men lilla älsklingen! Jag vill gråta varje gång jag hör om en liten katt vars liv människorna bestämmer inte är värt någonting. Och så vill jag gråta ännu mer när jag tänker på att det finns sådana som du som räddar lilla katten tillbaka till livet. Ååååh.❤❤❤

  18. Sara skriver:

    Nej, blogga gärna och mycket om dina småtigrar! Jag vill veta hur Lillans konvalecens går och om Basse lyckas fånga någon råtta i sommar… helt fascinerad av katter! Och dina är bland de finare🙂

  19. Matilda skriver:

    Alltså. Jag smäller snart av. De är så fina!! Iris, min ragdoll, tittar avundsjukt på deras fluffiga pälsar och svansar och inser att även om hon kategoriseras som fluffig så är dina något i hästväg… Livet är hårt, meddelar jag Iris ;)Kramar!

  20. Mejsel skriver:

    Nej fortsätt visa upp dina fina fina katter! Jag längtar efter min mammas och hennes mans katt och två hundar hela tiden så jag tittar gärna på dina för att stilla mitt djurbehov. Blir till och med lite tårögd för att de är så söta. Sa du inte förut att de är sibiriska och passar bättre för Ronnie som är allergisk? Hur funkar det i så fall, känner han av nån allergi eller går det helt fint? För i så fall måste nog jag också skaffa mig en sibirisk kisse i framtiden, jag som är allergisk.

Kommentera

