Trettiosjunde texten.

bild37.jpg

krönika37a.jpg

krönika37b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Trettiosjunde texten.

  1. Monika skriver:

    Oj, vad jag känner igen mig och oj, vad min sambo år efter år mobbar mig på somrarna för att jag är en mes som inte står ut med alla insekter! Men jag hatar getingar, spindlar och myror! Vårt uterum är inte så isolerat att krypen inte kommer in utan det är alltid massor med spindelnät och getingar som tar sig in, men inte ut igen. Jag försöker också varje sommar att låtsas att det är mysigt att sitta där ute, men det känns som att kryper och krälar något över hela kroppen på mig! Så det är inte bara nollåttor som är ”mesiga”…

    • Annika skriver:

      Vad härligt att jag åtminstone inte är ensam om att vara en sådan übermes!😀 Vi borde slå våra kloka huvuden ihop och uppfinna det perfekta anti-insektsmedlet. De behöver absolut inte dö, bara så att de aldrig kan komma närmare än, låt säga, tre meter från mig. Det hade varit strålande.

  2. Alina skriver:

    Hahaha, shit vad jag skrattar! Jag är precis likadan! Jag kan inte slappna av pga alla dessa getingar och kryp hit och dit. Sen så har dom ju hittat TBE-smittade fästingar i mina områden (jag ska ta vaccin mot det nu i vår) så det gör en ju ännu mer stressad.

    • Annika skriver:

      Shit, jaa, vi har också massor av TBE-fästingar här. Vi måste verkligen vaccinera oss! Vet du hur man gör med katter, kan de få TBE? I så fall, kan man vaccinera dem också? Måste genast kolla upp det.

  3. Karin skriver:

    Haha, den här texten tyckte jag otroligt mycket om! Du skriver ibland att du inte är rolig, eller att du har tråkig humor kanske, men det stämmer inte, den här texten är ett lysande exempel på att det bor en stor lustigkurre i dig.🙂

    • Annika skriver:

      Du skulle bara veta hur mycket det värmer!😀 Helt seriöst så är det en av alla de saker jag saknar allra mest med min älskade Fanny. Hon var liksom den enda som verkligen fattade min humor (antar att hennes var lika dålig). Så det är skönt att veta att det finns någon mer därute som uppskattar den!😉

    • Annika skriver:

      Ehmm, no offense alltså!

  4. Karin skriver:

    No offense taken! Jag är så starkt förvissad om att min egen humor är den bästa/skojigaste att det kanske, uhum, slår över i att den inte framstår som så fantastisk för alla andra…🙂

  5. Alina skriver:

    Jag googlade lite och det verkar som att katter kan få tbe. Så ring och kolla upp med veterinären vad man kan göra! Jag tycker dina katter är världens sötaste, inget får hända dom!🙂

Kommentera

