Om du vill bränna ner Stockholm.

ansikte2.jpg

Jag vet att det inte märks i bloggen, men det händer så himla mycket just nu. Ja, mycket för att vara mitt liv, åtminstone. Jag blir alldeles snurrig och vet inte riktigt om jag borde känna mig stressad eller bara glad över omväxlingen.

Om en liten stund kommer min kära vän Anna hit. Det blir inte bara roligt, det blir nyttigt också. Jag behöver få sitta ner med någon jag tycker om och bara prata om alltihop.

Men just det, en nördig fråga också! Till er som kan spela gitarr. Jag googlade efter ackord till Håkans ”För sent för Edelweiss” och är jättenöjd med den här versionen – förutom att jag tycker att Em-ackordet i refrängen låter helt fel. Är det jag som inbillar mig? Om inte, vad borde jag spela istället för Em? Om någon orkar svara är jag evigt tacksam!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Om du vill bränna ner Stockholm.

  1. Lovisa skriver:

    Det saknas även ett ackord i refrängen, har tyvärr ingen gitarr här så jag kan jälpa dig med vilket. Annars rekommenderar jag den här versionen: http://www.svenskaackord.se/ackord/h%c3%a5kan-hellstr%c3%b6m/f%c3%b6r-sent-f%c3%b6r-edelweiss_2565.htmlBli inte avskräckt av bareeackordet, det är lättare än ett F.Lycka till!🙂

  2. Chris skriver:

    Jag skulle säga att det funkar. Men EM bara i två takter, sen kommer ju C i slutet på stockhOLM…GRATIS gitarrstämmare finns på denna sida:http://www.ultimate-guitar-tuner.com/=)

  3. Tiia skriver:

    Vilken fin bild på dig, Annika =) Du är så sjuk snygg jämt!

  4. Sofie skriver:

    Jag tror att man kan sätta in ett G före Em och skjuta lite på Em. Det tycker jag låter okej i alla fall.

  5. ellen skriver:

    Snälla annika, kan inte du tala om var dina glasögon kommer ifrån?kram ellen

  6. Petertoo999 skriver:

    Tur att jag har en edelweiss då..*L* Hahah Häromdagen så var gammelmormor här, min mamma var också här..Då pekade gammelmormor på kylskåpet, och så sa hon till min mamma: Peter, han har väldigt goda saker där inne, du kan titta in där..Min mamma var ju tvungen och skratta lite..Finns det något gott och knapra på, så nog hittar gammelmormor det.

  7. hasaslasa skriver:

    ibland rusar livet verkligen fram! då är det alldeles underbart med vänner som man kan sitta och filosofera med och som känner en in i märgen! och när man har hus är det typ 100 grejjer man vill göra, gärna samtidigt! och fixa de medan man fortfarande vill 100 andra grejjer i livet! bara att köra på, man lever bara en gång! kom bara ihåg att njuta av vårregnet, pärlhyazinterna och den underbara doften av din vackra medmänniska som du kommer att rusa fram med =) med eller utan deodorant😉 hehelövps kan du inte visa nga härliga husbilder, det verkar vara ett sånt drömställe du har! =)

  8. Paperback Lover skriver:

    Men då! Är det bara jag som blir nyfiken?

  9. Lina skriver:

    Tack Annika för det här inlägget! Min gitarr har precis börjat samla damm, steget till att plocka fram den och hitta nya fina låtar att spela har blivit längre och längre, men tack vare dig har den åkt fram igen. Fortsätt gärna tipsa om du hittar fler låtar som är på den här nivån.

  10. Li skriver:

    Du är så vacker Annika.!

Kommentera

