Trettioåttonde texten.

bild38.jpg

krönika38a.jpg

krönika38b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Trettioåttonde texten.

  1. Veronika skriver:

    Får man fråga hur det står till med stjärnorna nu? Det måste ju ha gått något halvår sen krönikan skrevs?

    • Annika skriver:

      När Fanny dog slutade jag bry mig. Var ändå helt omöjligt att känna skillnaden på sjukdom och sorg, hela jag var bara ett öppet sår inuti. Men otroligt nog fick jag några månader i höstas då jag var friskare än någonsin. Jag har en skämmig teori om att Fanny hade kvar en massa styrka inom sig som hon inte hann utnyttja eftersom cancern stängde inne den, och att hon skänkte den vidare till mig som en avskedsgåva. Fånigt, jag vet. Men jag tror det.

  2. Linnéa skriver:

    Du är så bra, Annika!Och jo, jag måste nog säga att du är min förebild😀

  3. Alina skriver:

    Jag tror att din teori som du skrev till Veronica (om att Fanny gav dig energin som hon hade kvar) stämmer helt och fullt! Jag tror att kärlek kan förflytta berg, och varför skulle då en person inte kunna ge en annan person det som finns kvar av sin ”friskhet”?Jag är också sjuk ofta. Fast jag kanske ska sätta ”sjuk” inom citationstecken. För mig är det ofta psykiskt. Ångest, oro, dåligt samvete. Illamående. Jag mår illa minst en gång per dag, varje dag. Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Det är rätt jobbigt för jag har lite av en kräkfobi. Så fastän jag mår illa varje dag utan att kräkas -peppar,peppar- så när en ny dag kommer med illamående blir jag fortfarande megarädd att denna gång ska det ske. Fånigt jag vet! Jag tror också att illamåendet hade slutat komma, om jag slutade bry mig och vara rädd. Lättare sagt än gjort. :)Jag hoppas att ditt hus på sikt kommer göra dig mindre sjuk!❤

  4. Ann-Sofie skriver:

    Vilken fin text, jag har två reumatiska/kroniska sjukdomar, och känner igen det där…! Visserligen är jag ”sjuk” även på pappret, men möts ändå inte av någon direkt förståelse vid inställda möten, vänner…, efter 15 år har jag inte så många kvar tyvärr, vänner alltså, något väldigt positivt med alla bloggar, ni finns där på lagomt avstånd, som vänner, som tröst, som värmer…, och som inte vänder mig ryggen eller misstror…! (Fin tanke om din Fanny, precis så var det nog!)Tack ännu en gång för dina visa och visuella ord! Love it!KRAMAR

  5. U. skriver:

    Så fascinerande att läsa om någon som upplever precis samma sak som jag. Väldigt jobbigt med ständig sjuka eftersom jag älskar att träna och har lätt att bli väldigt psykiskt nere om jag inte får röra på mig. Skönt att veta att man inte är ensam i alla fall.

  6. Emmie skriver:

    åh, du skriver så himla bra!jag har läst ett tag nu, men är dålig på att kommentera. men det sista du skrev, om att stjärnorna täcker himlen om natten, det berörde så djupt. så då var jag bara tvungen att skriva tack!

  7. Mejsel skriver:

    Jättefint skrivet! Usch vad jobbigt att vara sjuk så mycket😦 Jag tror på din teori om att Fanny skänkte sin energi till dig, tycker att det är fint att kunna tänka såna saker i alla fall om de som har lämnat oss, även om det i vissas ögon kan anses fånigt. Hoppas det blir fler stjärnor framöver!

  8. Ponyo skriver:

    Åh så bra skrivet! Jag känner så väl igen mig i det. De där orden är jobbiga att höra ”men du är ju jämt sjuk” och ”när ska du ta och bli frisk någon gång då?”. Det är ju inte direkt frivilligt man drar på sig alla dessa sjukdomar och det är inte bara att ”bli frisk” som folk verkar tro om man har dåligt immunförsvar och en trött och sliten kropp. Hoppas att du lyckas hålla dig frisk i fortsättningen och kommer du på knepet får du mer än gärna dela med dig.🙂

Kommentera

