Trettionionde texten.

bild39.jpg

krönika39a.jpg

krönika39b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Trettionionde texten.

  1. Julia skriver:

    Åh, vad roligt att du gillar hästar🙂 Jag är sin sagt en riktigt inbiten hästnörd!

  2. mli skriver:

    Märkligt att Markus Larsson sa att det typ bara finns män på aftonbladet. För när man räknar i tidningen så är det fler kvinnor som skriver krönikor och ledartexter. Kul att kvinnor fortfarande inte existerar i mäns värld. Förutom till sex dårå.

  3. Sofia skriver:

    Träffar rakt i hjärtat, som vanligt! Du är bäst Annika. Ibland känns det som att vi delar hjärna.

  4. Lisa skriver:

    Du skriver så vackert, träffsäkert. Jag är så glad att jag hittade din blogg!

  5. nintendotjejen skriver:

    Åh vad fint skrivet! Tror många kan känna igen sig. Undrar varför man slutar med hästar? Jag minns det själv som att jag blev allt räddare om mig, rädd att falla av.Tror jag minns Cayenne, jag gick också på Djurgårdens ridskola. Zorro var min sköthäst, vet inte om det säger dig något.🙂

    • Annika skriver:

      Åh, är det sant! Zorro… tror jag inte att jag minns, kanske kom efter min tid? Jag slutade nog där runt 1997. Cayenne var ett isabellefärgat halvblod, världens lugnaste och snällaste (och ganska trög att rida). Du har nog säkert en poäng i att man blir allt mer rädd om sig. En av mina vänner hamnade i koma efter en ridolycka, en annan sitter nu i rullstol. Ridning är verkligen inte helt ofarligt (vilket väl gäller många sporter, men har för mig att ridning ligger högt upp på listorna, kanske till och med högst). Men det tar ju också väldigt mycket tid och kostar mycket pengar, vilket kan vara svårt att kombinera med att vara student.

Kommentera

