Inatt.

Jag har ingen aning om ifall någon av er lyssnar på de låtar jag lägger upp här.

Men om. Om någon vill lyssna. Så betyder den här låten väldigt mycket för mig.

Inatt har jag nog lyssnat på den tjugo gånger. Det är nästan som att den inte är en låt lika mycket som den är en… känsla, en stämning, en vibration inne i kroppen.

Den väcker något inuti som jag kanske egentligen inte vill känna, men som jag måste. För det är en känsla som inte går att fly ifrån. Man kan stänga in den, men det enda som händer är att den växer, svullnar, börjar skava mot revbenen.

Till slut går man alldeles sönder.

How long can you hold your breath
While you hold mine I’ll count and wait

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Inatt.

  1. Tekla skriver:

    Jag lyssnar på allt du lägger ut (även de jag redan hört), det brukar ju alltid vara så himla fina låtar. Så var även fallet den här gången, trots att den nästan gör ont att lyssna på.

  2. Elin skriver:

    Aj. Aj, aj i hjärtat.

  3. Sofia H skriver:

    Jag lyssnar också på alla låtar du lägger upp!Jag måste passa på att tacka dig för att du la upp Melissa Horns ”Sen en tid tillbaka” förra året. Jag trodde knappt att det var sant när jag lyssnade på den första gången.. Så jag har dig att tacka för att jag hittade till hennes underbara musik, som hjälpt mig så mycket. Melissas låtar och dina texter är mycket viktiga för mig! TACK.

  4. Emmie skriver:

    jag lyssnar ibland…:)igårkväll gick den här låten på repeat hos mig..http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=c8JRBvmtXscblev helt uppfylld av musiken och texten, som du skriver, mer än känsla liksom.

  5. Tekla skriver:

    @SofieDet är Moby som sjunger!

  6. Annika skriver:

    Men gud förlåt Sofie, jag lyckades radera din kommentar HELT av misstag! Tror att tjejen som sjunger heter Kelli Scarr, det är i alla fall hon som sjunger på de liveversioner av låten som finns på youtube.

  7. Aurora skriver:

    Det är Moby tillsammans med Azure Ray. Orenda Fink sjunger.Azure Ray är det band som har betytt allra mest för mig vid sidan av Kent. Måste därför tipsa om dem nu. http://open.spotify.com/artist/70UZ254VvtSUmrfqPOkUQZ Tre av deras album finns på spotify. Jag rekommenderar EP:n November som är under Singles, och de andra äldre albumen!

Kommentera

