Kuddkatter.

kudde5.jpg

kudde4.jpg

kudde1.jpg

kudde3.jpg

kudde2.jpg

Jag har köpt nya, somriga soffkuddar från Åhléns. Lillan är mycket förtjust i dem.

Tro mig, jag har försökt få henne att ligga och gosa med de blå Ikea-kuddarna istället. Men det är så sorgligt, hon är redan färgad av de krav och förväntningar som ställs på henne i egenskap av tjej. Och vad ska man säga? När hon tittar på en med de där ögonen och säger ”men mamma, jag ligger ju så bra här, med den fiiiina rosa kudden”.

kudde6.jpg

Och Basse bara: ”mamma mamma kolla då, jag älskar de blå kuddarna! Bra va?”

Suck. Jättebra, älskling.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kuddkatter.

  1. Petertoo999 skriver:

    Ja, de är söta dina katter..Men du förstår Annika, jag har en raskatt hemma. Jag har en vacker Birma, med enormt fina blåa ögon…En gång så hälsade jag på en kompis, då tog jag med min katt, han hade två bondkatter. Jag släppte ut min katt, och han gick rakt emot bondkatterna, bondkatterna fräste, sen drog båda som ett skott…Sen för ett tag sedan så hade jag två kattungar i en bur hemma, då kom min katt, ungarna satt i buren och fräste, min katt gick rakt in i buren, sen la han sig på dem…Hahhah MIn katt bråkar aldrig, och han älskar och bli buren, han vill helst att man ska bära runt han hela dagen….

  2. Petertoo999 skriver:

    Fast min katt är ju en ren innekatt, om han är ute så får han gå i koppel..Jag vågar inte ha han som utekatt, han kan bli överkörd, och sen så tycker jag inte att folk är så trevliga mot katter..Bäst och vara hemma.

  3. Pärlan skriver:

    Nä men så sött =)

  4. Maria skriver:

    Alltså jag kan inte få NOG av bilder på katterna. De är nog de sötaste jag sett.

    • Annika skriver:

      Vilken tur, för jag har inga planer på att sluta lägga upp bilder på dem!🙂 Jag är helt klart en smula besatt.

  5. Woodman skriver:

    Alltså, jag har pratat med ett antal ensamseglare genom åren. Alla har hävdat att det är helt OK att prata med båten. Det är när man tycker att den svarar som man har problem…Fast vad vet jag vad som gäller för katter.Keep ’em coming!

  6. Älvan skriver:

    Ja! Mera katter! Massa katter! Hemma hos oss löser vi det där ”problemet” på ett mycket enkelt sätt. Vi har inga rosa kuddar. (och bara för att jag skrev det där så hittar jag hankatten liggandes på stereon…)

  7. sofia skriver:

    sv: Tusen tack ! Jag blir så innerligt glad. Läste också ditt svar på mitt mail och det gjorde verkligen min dag. Har kikat runt på lite kurser och ska antagligen hoppa på någon till hösten. Tack så jättemycket än en gång för att du tog dig tid🙂

Kommentera

