Fyrtiofjärde texten.

bild44.jpg

krönika44a.jpg

krönika44b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fyrtiofjärde texten.

  1. S skriver:

    Åh va fint! En sån där människa tror jag att jag själv är, kanske inte vacker och sådär. Men definitivt ohämmad och försöker leva så mycket som möjligt.

  2. Lovis skriver:

    Fantastiskt fin text, språket känns fjäderlätt och självklart. Vips åker jag med till Berlin och har en lillasyster, trots att jag aldrig varit där och har två äldre systrar och en yngre bror. Så bra!

  3. Petertoo999 skriver:

    Ja. kul att du är lite modig Annika. Det ska man vara. Sist när jag åkte i vår lilla stad, så hade det varit någon tillställning, det var flera hundra ungdomar på gatan, bilarna kom inte fram, det var tvärstopp! Då vevade jag ner rutan, och så skrek jag allt vad jag orkade: FLYTTA PÅ ER, ERA JÄVLA KACKERLACKOR, INNAN JAG NACKAR ER. Då bildades det en liten ränna där, bland alla ungdomar. Så jag kunde i alla fall åka igenom med bilen. Man måste kunna kommunicera med barn. I dag så har gammelmormor kommit, jag har köpt 2 buketter med tulpaner till henne, hon fyller ju år..Sen har jag köpt fina glas till henne också, hon var väldigt nöjd. Nu kan man ju kanske tycka att det var lite skruttigt med tulpaner, men hon tycker om tulpaner. Nu håller vi på och förbereder kvällens mat, det blir marinerad fläskfile, med klyftpotatis och tzatsziki, och lite sallad med fårost i…Sen har jag köpt en flaska Champagne också….Annika! Det är ju inte min gammelmormor egentligen, det är ju exets mormor. Men jag har adopterat tanten. Jag är så tacksam att hon trivs hos mig. Hon är så cool. En gång firade hon jul med mig, hemma hos mig..Jag hade slitit som fan för att det skulle bli fint…Då sa tanten till mig lite senare efter jul…Peter..jag tyckte inte att den rätta julstämningen ifann sig i ditt hus….VILKEN JÄVA KÄRRING, DET ÄR JU DÄRFÖR JAG ÄLSKAR HENNE, VILKEN STIL

  4. Nea skriver:

    usch vad fint.

  5. lovisa skriver:

    ryser! gör alltid det, du skriver så fint

Kommentera

