På väg bort.

flygplan.jpg

Just i detta nu sitter jag i ett flygplan och tänker ”inte störta, inte störta”. Till staden på bilden ska jag.

syrran.jpg

Där ska jag bland annat hälsa på den här fina lilla tönten. Ge henne en miljon pussar, se till att hon sköter sig och kontrollera att hon fortfarande vet att man måste lyda allt som storasyster säger åt en.

Den här resan blir olik alla andra gånger jag varit i Los Angeles. Istället för att sitta hemma i pappas hus och vänta på att han och syrran ska komma hem från jobb och skola ska jag… göra min egen grej. Hänga med vänner. Flyga upp till Seattle för att hälsa på mina kusiner. Träffa fler vänner. Sitta på caféer och jobba. Promenera på stranden.

När jag skriver det här har jag inte ens åkt hemifrån ännu (man kan tidsinställa inlägg vet ni, sjukt hightech) och jag saknar redan Ronnie och katterna, trots att vi fortfarande är i samma rum. Längtar efter dem i förskott liksom.

Men ändå. De här två veckorna har potential att bli helt fantastiska.

(Bloggar gör jag såklart precis som vanligt.)

 

 

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till På väg bort.

  1. Malin skriver:

    Åh, du kommer att få det såååå härligt! Jag var i USA när jag fyllde år i november. Vi bodde i Vegas men hann med en kort tripp till L.A. Tyvärr hann vi inte med en bråkdel av allt man ville se. Det är en stoor stad med sjukt mycket trafik. Vi höll knappt på att ta oss ut från stan på kvällen.Jag hoppas du fotar en massa och låter oss ta del av resan. Här ser du lite bilder från min resa, om du är intresserad. http://villasolsidan.blogspot.com/search/label/ResorKram Malin

  2. Sofia skriver:

    Hoppas du får det underbart där borta! Hälsa Wendy!🙂

  3. Amanda skriver:

    ÅhhhhhhhhhhhhhhhHa det toppen!ALLI <3http://www.youtube.com/watch?v=Ny4izkgnX_k

  4. anna skriver:

    Åh va kul! Läser din blogg varje dag här bortifrån LA! Bor i Long Beach. Ett tips till dig om du är sugen på att bara njuta och sitta på fik, åk till Seal Beach, som ligger mellan Long Beach och Huntington beach. Jättesöt och liten plats med små fik och dyra små-butiker. Och så är havet och stranden vacker såklart!Vart i LA bor din familj?

  5. Anna skriver:

    Åh vad härligt det låter! Ser fram emot att läsa om alla dina äventyr over there=) Ha det toppen och njut allt vad du kan!Kram

  6. Monika skriver:

    Los angeles har jag länge varit nyfiken på. Verkar vara så kul! Och bara att resa iväg och uppleva något annat är ju bland det roligaste man kan göra.🙂 Hoppas du får en härlig semester!

  7. Marina skriver:

    Första gången jag skriver en kommentar till dig på några år. Hoppas du gör det bästa av din tid och njuter av LA. Egentid är så viktigt.

  8. kajsa skriver:

    Åh! Jag ska till los angeles om några veckor. Har du några favoställen som man bara borde besöka?

  9. Ponyo skriver:

    Hoppas resan gått bra och att du får två härliga veckor där borta!🙂

Kommentera

