Fyrtiosjätte texten.

bild46.jpg

krönika46a.jpg

krönika46b.jpg

allakrönikor.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fyrtiosjätte texten.

  1. Petertoo999 skriver:

    Jag håller på dig Annika…Nu när min äldsta dotter ska flytta hemifrån, så kommer det och kännas tommt, jag tror att jag ska bli fadder åt någon liten afrikansk flicka..Det skulle vara lite kul om man fick ett brev ibland, hur det går i skolan och så..Inte för att jag någonsin skulle flyga dit, hatar och flyga. Undrar om jag duger! Skulle jag kunna ta ansvar för en annan människa på det sättet…Måste fundera lite på det där.

  2. Alexandra skriver:

    Annika, Sverigedemokraterna är inga rasiter. Sverigedemokraterna som parti står inte för de där åsikterna du vräker ur dig i inlägget ovan. Visst finns det sådana rötägg, och det bästa alternativet för dem är att rösta på SD. Men inte för att SD hatar alla invandrare eller för att de är rasister, utan för att de vill förändra hur invandringen ser ut i vårt land. Visst ska vi ta in och hjälpa flyktingar och låta dem ta del av vår välfärd, men att bara öppna gränserna och inte ha någon plan för hur de här människorna ska integreras i samhället, det skapar bara mer utanförskap och fördomar. Jag har läst din blogg länge och blir besviken på din okunskap och din oförmåga att kritisera den mediala information vi får om Sverigedemokraterna. För jag gissar på att din bild av hur andra personer skildrar dem, antar att du inte ens läst Sverigedemokraternas partiprogram.

    • Annika skriver:

      Jag är ledsen, Alexandra, men jag tror inte att du är besviken på min ”okunskap” och min ”oförmåga att kritisera den mediala information vi får om Sverigedemokraterna”. Jag tror att du är besviken på att jag inte delar dina åsikter. Naturligtvis har jag läst SDs partiprogram, vilket jag tycker är ganska irrelevant – det är inte ett dugg förvånande att SD inte kallar sig rasister i sitt partiprogram, det tycker nog inte du heller. De granskande reportage, den litteratur och de dokumentärer jag tagit del av i ämnet är i mina ögon betydligt mer upplysande och relevanta än SDs egna marknadsanpassade formuleringar. Vill jag bilda mig en uppfattning om IKEA som företag nöjer jag mig inte med att läsa IKEA-katalogen.

  3. Julia skriver:

    Håller med dig helt och hållet. Valet blev ett enda stort obehag, men hoppet är tillbaka. De som förnekar och säger att sd inte är för rasism kan ju ta en titt på deras så kallad reklamfilm.. Katastrof!

Kommentera

