I veckans Sofis mode.

rockstar.jpg

marcella lau.jpg

Att blogga från LA var betydligt svårare än jag föreställde mig. Det är så sällan jag är vid en dator, och när jag väl är det är jag helt panikslagen över allt jobb jag halkat efter med att bloggen helt enkelt får stå tillbaka.

När jag fantiserade om hur den här resan skulle bli missade jag en ganska avgörande detalj: jag kör inte bil. Eller jo, det gör jag ju, hemma. Men jag vågar inte köra bil här. Och… då tar jag mig helt enkelt ingenstans. Är ständigt beroende av att övertala andra att skjutsa mig. Det är en, rent ut sagt, ganska pissig känsla. Att jag lyckats dubbelboka mig på flera håll gör det inte enklare direkt.

Nej, fan. Jag har inte ens varit här halva tiden och jag längtar redan hem. De jag träffar och umgås med är otroligt fina människor, men jag är van att sitta i mitt hus och jobba hela dagarna och få nio timmars sömn per natt – varken mitt kropp eller mitt psyke pallar med att leva det här vansinnigt struliga livet. Är så galet stressad över alltihop just nu. Hoppas att det är en övergående känsla. För jag är ju liksom inte här för att gå runt med panikkänsla i magen. Det kan jag lika gärna göra hemma.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I veckans Sofis mode.

  1. J skriver:

    Hej! tack för en shyst blogg, jag prenumererar i min rss-läsare och läser varje inlägg. Himla fint att man fick läsa förra årets krönikor online till slut! Jag åker till LA på måndag för bilsemester längs kusten med tre manliga geeks. Med andra ord kommer jag få exakt jättelite tid till shopping i LA, och då gäller det att lägga tiden på rätt ställe. Tänker mig shysta, billiga käder, och det känns som att du och jag har rätt lik smak. Så, om man ska shoppa på ett ställe i LA, vart ska man?Tusen tack!

  2. anna skriver:

    gå in på google.com och klicka på maps. Välj Get directions. Klicka på ”bussen-tåg-bilden” som är bredvid bil-bilden.Sedan skriver du in på ”A” vart du är och”B” vart du vill åka. Sedan klicka på knappen nedan ”Get directions”. Och så vill de visa dig alla möjliga sätt att ta sig med kollektivtrafiken. Bussen är så billig här med. Ungefär 1 dollar o 25 cents.Jag har inget körkort och har bott i LA i 2.5 år, bussarn har blivit min räddning så att jag slipper vara beroende av alla andra.’Sedan så beror det ju såklart vart du befinner dig, vissa ställen har fler bussar än andra🙂

    • Annika skriver:

      Wow! Det är SERIOUSLY impressive att du lyckas bo här utan bil. Mitt problem är att mitt schema är väldigt tight, och att jag hela tiden går omkring med en stor väska med dator, kamera, ombyte osv – så att ta sig tvärs över hela LA med olika bussar och t-bana med sjukt tung väska att släpa på tar ofta mycket längre tid än jag hinner med. Har använt google maps-funktionen några gånger när jag haft tid på mig och det har funkat bra kortare sträckor, men alltför ofta får jag estimated time: 3h 45 m eller så.

Kommentera

