In the djungle.

backspegel.jpg

Stackars pappa får köra mig tvärs över hela Los Angeles nästan varenda dag. Igår hämtade han mig i Beverly Hills efter jobbet – en sisådär tre timmars extra bilresa för honom. Jag stillar mitt dåliga samvete genom att tänka att om jag växt upp hos honom som han påstår att han önskar att jag gjort, då hade han fått skjutsa mig fram och tillbaka en jäkla massa fler gånger.

grass is always greener.jpg

När vi kom hem tvingade jag honom att ”ta kort till min blogg” ute på bakgården. Jag vet att det låter fånigt och att jag är totalt bloggskadad, men det känns lite som slöseri att jag klär upp mig tusen gånger mer här än hemma, men inte har några bilder på det.

Pappa vill att jag ska hälsa er att han minsann klippt gräset och att det bara växer väldigt fort. Han klippte det säkert för bara en månad sedan, säger han. En och en halv. Två, kanske. Men oavsett så växer det väldigt fort.

outfit1.jpg

Jag vet inte om jag fått sämre hållning på sistone eller om jag bara är obekväm med att andra fotograferar mig. Ser så ihopsjunken ut jämt.

outfit2.jpg

outfit3.jpg

Kavajen och shortsen är från H&M, strumpbyxorna från Lindex, linnet från Monki och partydojjorna från Jeffrey Campbell. Fånleendet är jag född med.

outfit4.jpg

outfit6.jpg

Jag passar på att gå i mina leopardskor så ofta jag bara kan de här veckorna. Har nämligen en känsla av att de inte kommer att komma till användning varje dag hemma i Stjärnhov. Om man säger så.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till In the djungle.

  1. Chris skriver:

    Hur länge är du kvar i LA?Jag ska dit på söndag. 😀

  2. Emelie 18 skriver:

    Åh vad jag är glad att jag hittade din blogg. Jag hittade här om dagen en gammal tidning (Vecko Revyn) från 2009 där du var nominerad till bland annat ”Guldpennan”. Jag kände genast igen dig från Sofies Mode och blev så glad när jag såg en länk till din blogg. Jag har nog inte missat ett enda av dina texter i Sofies Mode och jag älskar dom så! Du skriver på ett helt fantastiskt sätt som gör att man bara vill fortsätta läsa. Och inte nog med det, du är en väldigt vacker kvinna med en härlig klädstil vilket gör att jag älskar dina bilder också. Jag kommer definitivt bli en trogen läsare och börja följa dig här.

  3. Alina skriver:

    Åh, du vackra människa! Du verkar ha det fint där på andra sidan vattnet. Det är du värd! Jag blir glad!

  4. cecilia skriver:

    du är fantastisk och jag önskar att jag var i där du är nu. för han är där. inte i LA men i san diego. en man jag skulle önska var min. mer nära. men han är på andra sidan av jordklotet. tänk om världen hade vart lite mindre. jag avundas dig bara för att du är några mil från honom. hade jag varit där så hade jag inte stannat. jag hade åkt söderut. utan tvekan.

  5. Petertoo999 skriver:

    Ja, när jag ser den där bakgården, utan blommor, där kan den där gubben bo själv. Min äldsta dotter sa just till mig: Pappa du har gjort helt rätt, vi har aldrig fått resa så mycket eller så, men du har alltid lagt jättemycket pengar på att vi ska få den bästa maten..Jag kommer och äta god mat resten av mitt liv, sa hon.

  6. Anais skriver:

    Hahaha, åh jag dog av skratt. Så sött det där med gräset!!!Lilla pappan!Växer väldigt fort hihi.. 😀

  7. Navigaren skriver:

    Fina bilder 🙂

Kommentera

