Om ni undrar…

…så är jag sjuuuuk. Det har jag visserligen varit i en vecka, men, tja, jag försökte helt enkelt köra på ändå. Igår sa kroppen till på skarpen. Så jag åkte hem till pappa och drog täcket över huvudet.

Hjälp vad eländig jag känner mig. Feber, ingen röst överhuvudtaget, kan inte sluta hosta, min amerikanska supernässpray har sett till att blodkärlen i näsan gjort revolt = jag blöder näsblod en gång i kvarten. Inte direkt optimala omständigheter för att partaja som vore det 1999. Och ändå är det just det jag envisats med att göra. Smart! Nej, verkligen! SÅ JÄVLA SMART!

Nu tror jag faktiskt att det är dags att åka hem till Sverige.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Om ni undrar…

  1. Petertoo999 skriver:

    Här rullar livet också på. I går var gammelmormor här, efter maten så var hon sugen på en liten kaka, nu hade jag alla indegridienser utom socker, och bakpulver. Jag gick över och låna hos en granne, kakan blev acceptabel..Men i dag så var allt socker slut igen, nu kunde jag ju inte gå till samma granne igen, hur skulle det se ut! Så jag tog ett glas och stoppa i fickan, sen gick jag förbi första grannen, sen gick jag till en annan granne…Då kom jag till en väldigt trevlig kvinna. Peter! det där glaset är för litet, vänta här ska du få, så hällde hon socker till mig i en stor burk..Det där går inte! Skrek jag! Du förstår jag lånade socker av en annan granne i går, han kommer och se mig och burken, burken går ju inte in i fickan…Då skrattade hon, sen sa hon att hon lägger allt i en plastpåse. Då gick det ju bra. Sen kunde jag gå förbi första grannen utan att han såg att jag lånade socker igen….Jag fick faktiskt en kram när jag gick från henne. Men om du behöver nässpray Annika, så kan man ju inte undra ibland om jag inte behöver en hjärnröntgen.

  2. Luna skriver:

    Men Annika, du måste vara rädd om dig och vila när kroppen protesterar. Annars kommer du få dras med förkylningen en evighet.Vila upp dig, drick vatten och sluta använda den där nässprayen. Krya på dig! Kram Malin

    • Annika skriver:

      Jaa, jag vet. Jag vet att man måste det. Och i vanliga fall är jag ganska duktig. Men nu hade jag ändå lånat pengar för att kunna flyga över hela världen för att umgås med familjen och vänner jag aldrig annars får chansen att träffa, och då kändes det som fruktansvärt slöseri att bara ligga hemma i sängen. Trots att det är dumt skulle jag nog ändå resonera likadant igen. Vågar inte sluta med nässprayen riktigt ännu, har låååånga flygresor framför mig nu och herregud vad ont i öronen jag fick på flyget till och från Seattle! Trodde trumhinnorna skulle sprängas! Men om ett dygn är jag hemma och då blir det sängläge.KRAM

  3. Luna skriver:

    Jag förstår dig, det är annorlunda när man är borta och ska träffa släkten som man inte ser annars. Hoppas flygresan hem går bra och att öronen överlever – du med så klart!Kram

  4. Monika skriver:

    Krya på dig!

Kommentera

