Tack för att jag fick komma till dig.

mami1.jpg

mami2.jpg

mami4.jpg

mami3.jpg

Jag satt och tittade igenom gamla fotoalbum hemma hos pappa och hittade min mamma. De är tagna innan jag föddes, så jag gissar att hon var nitton, max tjugo. Blir alldeles tårögd över hur fin hon är, av tacksamhet över att hon ville ha en liten bebis och över att det var jag, kanske också av svartsjuka över att hon hade ett liv innan jag kom och störde.

Mamms, om vi varit nitton samtidigt hoppas jag att vi hade kunnat vara bästa vänner. Ungefär som vi är nu fast annorlunda.

(Jodå, jag är på flyget. Borde snart landa i London om allt gått väl. Det här inlägget är tidsinställt, jag skrev det på flygplatsen i Los Angeles. Känner mig alltid så high tech när jag tidsinställer. Och får lite ångest över om jag skulle dö och så fortsätter det att komma upp inlägg som om ingenting hänt.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tack för att jag fick komma till dig.

  1. Mams skriver:

    Oh herregud, de här bilderna är som gamla spöken jag hoppades var döda sedan länge… Nåja. Det känns ju skönt att konstatera att allt inte var bättre förr.

  2. Sanna skriver:

    Jag har alltid tänkt att du inte är så hemskt lik din mamma utan mer din pappa (jag har baserat det här på att du är mer lik W än A) men nu när jag ser de där bilderna inser jag att jag har haft fel. Det är som att titta på en blond Annika! Hoppas flygresan hem gått bra. Puss!

  3. Ponyo skriver:

    Så fina foton! Det är alltid kul att hitta gamla foton i föräldrarnas gömmor.🙂 De ger en så mysig känsla.🙂 Hoppas resan hem går bra!

  4. Lottis skriver:

    Hoppas min dotter en dag skriver så fina ord om mig. Då har man lyckats som mamma🙂

  5. Luna skriver:

    Jag älskar att titta på gamla foton från när mina föräldrar var unga och när jag var liten. Jag har tur som har en pappa som har fotat massor med svartvita bilder och diabilder. Han har dessutom läst in alla negativ i datorn med en scanner. Så nu har man alla bilder sparade och får dessutom se bilder som aldrig framkallats.Det är härligt att gräva ner sig i bilder från förr.Kram Malin

  6. Amanda skriver:

    Aaaaahhhhhhh Beautiful. Beundransvärt. The Mystery of. Life.LOVEAmanda X

  7. Kajsa skriver:

    Du är lite lik din mams. Och det var en väldigt fin kärleksförklaring till henne. Och skönt att se att du kom fram ordentligt!

Kommentera

