Har du tändstickor?

liza6liten.jpg

Insåg precis att min besatthet vid att lära mig spela gitarr mycket väl kan vara inspirerat av min fina mamma. Hon spelar visserligen inte gitarr, utan piano, men envisheten är densamma. Vi sitter i varsitt land, med varsitt instrument, och övar och övar och övar. Utan någon egentlig mening, utan något egentligt mål – och, om vi ska vara helt ärliga, utan någon större medfödd begåvning. Bara för att det är så vansinnigt coolt när det plötsligt funkar och vi faktiskt kan spela en låt.

På bilden, som jag tog i tisdags, spelar mamma ”Stairway to Heaven”. Det lät riktigt bra. Hon har nog spelat den femtiofem miljoner gånger nu, minst. Själv börjar jag vara hyfsad på att få till Håkans ”För sent för Edelweiss”. Eller, det kändes i alla fall så, innan jag åkte till USA utan gitarren och sabbade alltihop. Nu vågar jag knappt ta upp gitarren igen av rädsla för att jag ska ha glömt alltihop.

MEN SKAM DEN SOM GER SIG!!!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Har du tändstickor?

  1. Misha skriver:

    Ska bli sååååå spännande att se ett klipp på dig och gitarren när du känner dig redo!

  2. Luna skriver:

    Talang eller inte, spelar ingen roll tycker jag. Huvudsaken du tycker det är roligt. Jag vet inte om jag har talang men skulle väldigt gärna vilja lära mig spela fiol eller piano. Dessvärre är inte mitt tålamod något att skryta om. Jag ger upp för snabbt, grinar och tycker synd om mig själv. Det är inte riktigt rätta förutsättningen för att lyckas tror jag. Men eftersom du har tålamodet och jag tror även talangen så ge inte upp Annika. Fortsätt öva!!Kramar från Malin

  3. Anna skriver:

    Läste din text ”Han blev tillsammans med min bästa tjejkompis istället” på Tjejjouren och vill tacka för att du skrev den. Jag grät, men var ändå tacksam över trösten dina ord på samma gång gav.

  4. Sofie skriver:

    Jag har köpt en fiol som jag ska lära mig spela på. En riktigt stor utmaning, men jag blev peppad av att läsa ditt inlägg! Fin bild.

  5. Petertoo999 skriver:

    Ja, hon är fin din mamma. En kompis till mig har två flickor, en gång när den ena flickan var på väg hem med några kompisar, då träffade hon på sin pappa utanför huset…Då tittade hon på sin pappa, sen sa hon till sina kompisar: Det där är min pappa – ÄR HAN INTE SNYGG!! Hon var en 5 år då, nåt sånt..Hahhaha

Kommentera

