Sponsrad?

clinique.jpg

För ett tag sedan frågade en läsare vilka hudvårdsprodukter jag använder.

Svaret ser ni här ovanför. Nej, jag är inte sponsrad. Nej, jag känner ingen som jobbar på Clinique. Men jag har provat en väldig massa olika märken genom åren och kommit fram till att de produkter jag trivs bäst med att använda är just dessa. Så sedan jag slutade plugga och började jobba passar jag på att köpa de här svindyra burkarna (de tre högra förpackningarna, dem använder jag dagligen, de två andra mycket mer sällan) på taxfreen när jag flyger någonstans.

De få gånger som jag pratat med folk – oftast make up-artister – om hudvård och sagt att jag använder Clinique har jag undantagslöst fått en lektion i varför jag verkligen borde testa (infoga valfritt annat dyrt märke) istället. Och det finns säkert hur många bra produkter som helst där ute. Men jag gillar Clinique, jag gillar hur krämerna känns mot huden, jag tycker förpackningarna är fina, och än så länge ser mitt ansikte såpass ”fräscht” och ungt ut som man kan förvänta sig när man snart fyller tjugoåtta. Det räcker bra för mig.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Sponsrad?

  1. Sonja skriver:

    Den där näst längst till vänster har jag också (+ tre andra produkter från Clinique) och jag tyckte den kändes supersuperbra tills jag en dag började fundera över varför den kändes så HIMLA bra och ”fräsch”. Då upptäckte jag att den innehåller alkohol! Typ det sämsta dina hudvårdsprodukter kan innehålla eftersom de torkar ut huden på ett nästintill barbariskt sett. Nu tycker jag att min hy både känns och ser bra ut, men nej, jag ska inte köpa just den produkten igen. Alkohol ska man verkligen undvika. Måste finnas andra lika bra alternativ som är snällare mot huden. Konstigt att ett så pass ”bra” och dyrt märke har en sådan ingrediens över huvud taget. Kram!

    • Annika skriver:

      Mmm, det är det folk oftast säger. Att det är alkohol i ansiktsvattnet och att det är jäääättedåligt för hyn. Just ansiktsvattnet använder jag väldigt sällan, bara någon gång ibland om huden känns extra fet och blank. Undrar också varför de har alkohol i om det nu är så dåligt…? Min mamma har använt ansiktsvattnet nästan varje dag hur länge som helst och hon har väldigt fin hy, vet inte riktigt vad som ska hända som är dåligt?Kramar!

  2. Lisa skriver:

    Läste ditt förra inlägg… alltså; suck! Vad är korrekt svenska? Det ändras ju hela tiden. Dessutom, precis som du säger, handlar de om tycker och smak många gånger. Jag föredrar ”ett freak” plus att jag tycker det är snyggt att svänga med orden ibland. Stor kram och jag tycker du är fantastisk på att skriva – korrekt eller inte.

  3. caroline skriver:

    Instämmer till fullo! Clinique passar min hy också. Jag har testat andra produkter också, men faller hela tiden tillbaka till Clinique. Just nu har jag dock en annan ansiktsrengöring – Diors Gentle Foaming Cleanser och den kan jag rekommendera. Du behöver en jätteliten klick och det räcker till hela ansiktet. I like, speciellt när priset är relativt högt.

  4. caroline skriver:

    Alltså… Jag gillar inte att priset är högt, men att man kan använda lite av produkten varje gång man använder den. =D

    • Annika skriver:

      Haha, I got it! :)Just ansiktstvätt använder jag faktiskt lite olika, ofta vanligt billiga märken, typ Nivea. Men just nu har jag ingen, så då blir det Clinique-tvätten. Den och ansiktsvattnet är inga favoriter, det är krämerna jag älskar!

  5. Kajsa skriver:

    Alltså, varför är alla så fördomsfulla? Om detta inlägget tillexempel, bara för att du använder en hel sminkserie från samma märke och skriver om det i din blogg snabbt så tror folk att du får det gratis. Samma med det du skrev om stavningen, kan inte folk bara chilla bara för att dom inte har nått lika mycket framgång eller kan skriva lika bra som du? Och bara för att du tjänar någorlunda mycket och bor i ett hus så tror folk att du är jätterik och har värsta lyxvillan. fan va trött jag blev på det helt plötsligt kände jag. YOU GO ANNIKA!

  6. Kerstin skriver:

    Vad kul att du också är Clinique-fan! Jag är också det (ett stort!), och jag är minsann inte heller sponsrad :)Fortsätt för all del visa hur mycket kattbilder som helst! Jag älskar dem och det är så härligt när min inte själv har djur att få lite glimtar av andras.

Kommentera

