Ett piece of ass bland blommor och fjolårsgräs.

alt 3 liten.jpg

närbild liten.jpg

Ikväll insåg jag, en sisådär tio minuter innan solen gick ner, att jag inte hade någon bild att skicka in med min Sofis mode-krönika. Eftersom jag blivit sjuk igen – fick vara frisk typ två dagar – övervägde jag att fuska och skicka in någon gammal bild istället, men insåg snart att jag redan fuskat så många gånger att jag inte har en enda någorlunda vettig bild som inte använts. Det var alltså bara att kleta på läppstift, snöra på sig bästa leopardskorna och sätta sig på rumpan bland blommorna.

De här bilderna fick inte hamna i Sofis mode, men de är ju fina ändå. Så de får hamna här.

(Jaa, jag VET att vi borde kratta bort fjolårsgräset, jag har krattat och krattat och krattat och krattat sedan jag kom hem från USA men det tar ju aldrig slut!)

Någon skrev här om veckan ”vad söt du är utan läppstift!”. Det tyckte jag var lite lustigt. Som om jag alltid har läppstift. Det har jag ju max några timmar i veckan. Men visst, kollar man mina krönikebilder så verkar det kanske som att jag går runt med knallröda läppar mest hela tiden. Det är liksom mitt enda snygghets-knep. Känner jag mig glåmig och tråkig så smetar jag på något riktigt rött och så vips! är jag redo för kalas. (Eller att vara med på bild.) Snövit har alltid varit min så kallade stilförebild numero uno.

(Skor Jeffrey Campbell, tröja Lindex, jeans Hudson).

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ett piece of ass bland blommor och fjolårsgräs.

  1. r skriver:

    Men vet du vad jag hörde när jag lyssnade på odla med p1?? Att man inte alls behöver kratta så infernaliskt. Det reder liksom ut sig ändå. Känns som en befrielse? (kändes iaf som en befrielse för mig…och då har ju inte ens något att kratta. haha)

  2. lolofication skriver:

    Men gah, du är så sjukt snygg! Jag tänker nog också adoptera snövit som stilförebild, fast jag är blond. Är trött på den jävla hetsen att vara brun/solbränd, så man kanske skulle gå all in och försöka vara så vit som möjligt? Nu kom jag av mig, jag skulle i alla fall bara säga att jag tycker att du är väldigt fin! Och dina texter underbara.

  3. Luna skriver:

    Stackare som blivit sjuk igen! Hoppas du får vila lite så du blir frisk. Jag förundras ständigt över skillnaden på växtlighet i vårt långa land. Där sitter du bland blommor och grönt gräs. Här i Luleå är det bara brända färger, torrt gräs och svarta smutsiga snöhögar. Men jag ska inte klaga, det har smält mycket och det går fort så snart blommar det hos oss också.Det jag tycker är så himla skönt med dig är att du kan visa allt från stylade bilder på dig själv till bilder när du, som du uttryckte det, ser trött och glåmig ut. Det krävs mod att visa upp sig utan smink, speciellt när det är så himla utseendefixerat allting.Du är cool, vacker och skitsnygg i ditt röda läppstift. Jag tror inte jag har rätta färgerna för rött läppstift, jag ser antingen ut som en clown eller som en med munsår….:(Ha en skön skärtorsdag!!Kram Malin

  4. Julia skriver:

    Ligger hemma med magsjuka.. Mår bättre av din blogg!

  5. Petertoo999 skriver:

    A piece of as in the bush. Det kan man säga, min gammelmormor ramlade i helgen, hon har inte ramlat på hela vintern. Sen går hon in i en affär, och då snubblade hon. Tack gode gud att hon inte gjorde sig mer illa..Hon fick lite blåmärken och så.

  6. Petertoo999 skriver:

    Dina skor var skitcoola.

  7. emzi skriver:

    Härliga bilder!

  8. Sara skriver:

    Vacker du är och magiskt röda läppar. Inte alla som klär upp det som du.

  9. Sannabell skriver:

    Just det, krattning är faktiskt helt onödigt. Vi krattade aldrig gräsmattan när jag växte upp och det blev alltid jättefin gräsmatta ändå. Gräset multnar snabbt ner av sig själv och ger näring, så om du inte verkligen vill kratta (multnande gräs är kanske inte vackert, även om det är nyttigt, har antagit att det är därför folk krattar) så låt det vara. Ingen krattar ju ängarna och de är fina ändå, så spara händerna!

  10. felicia skriver:

    Låter ungefär som jag, läppstift är uppiggare nr 1, alltid. Fast jag har det av någon anledning ungefär 50% mer på höst/vinter än sommarhalvåret. Det är kanske då man är i störst behov av färg.

Kommentera

