Så var det påsk igen.

påskfrukost.jpg

egg.jpg

Det drog ihop sig till påsk och jag ägde inga äggkoppar. Som tur var insåg jag detta faktum när jag stod inne i en Indiska-butik för några veckor sedan och beundrade just äggkoppar. Närmare bestämt den äggkopp ni ser på bilden här ovanför. Så då köpte jag fyra stycken och påsken var räddad.

Konsumtion, alltså. Sicken grej!

Väldigt fina är de också, äggkopparna. De finaste jag sett, nästan. Liksom, blommor! Fjärilar! Vad mer kan man önska sig?

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Så var det påsk igen.

  1. ebba skriver:

    åå, vindens skugga är så himlans bra ju!

  2. Lina skriver:

    Ååh, du läser också Carlos Ruiz Zafon. Kan tipsa om en annan bok av honom, Ängelns lek. Den är om möjligt ännu bättre än vindens skugga. Glad påsk!

    • Annika skriver:

      Glad påsk du med! Vet du, jag fuskar lite – bilden är från häromdagen, nu är jag halvvägs igenom Ängelns lek. Älskar hur berättelsen vävs ihop med Vindens skugga!

  3. Luna skriver:

    Jag älskar indiska. Det är så kul att gå runt där och få inspiration, speciellt runt jul, påsk och när vårsakerna kommer in.Man blir så glad av färgerna.Och äggkopparna var ju jättesnygga! Bra val!Kram Malin/Luna

  4. Nattyxne skriver:

    Jättesnygga äggkoppar! Indiska är bäst. Särskilt när det kommer till porslin – jag tror jag skulle släpa hem precis varenda modell av deras tekoppar om jag bara hade råd. Och plats.

  5. Glad Påsk och hoppas du hade en trevlig frukost!

  6. Jenny skriver:

    haha, jag har tänkt ungefär varje dag i två veckor att jag ”måste köpa äggkoppar.”

  7. Rumlan skriver:

    Åh, Vindens skugga❤

  8. Cat skriver:

    Den var snygg! Och boken är gudomligt bra.

Kommentera

