Pitepalt och minstingar.

finkatt1.jpg

finkatten2.jpg

gäsp.jpg

mys.jpg

Snart ska vi äta pitepalt, kanske min favoriträtt i hela världen. (Eller nja, palten hamnar precis efter hummer. Japp, jag ääääälskar hummer, I’m fancy like that.) Sedan ska vi åka och hälsa på mina fina småkusiner! Wilma, Clara, Alfred och lilla, lilla Tyra som jag aldrig träffat, för när jag var uppe förra året låg hon fortfarande i magen. Fatta lyxen! Pitepalt OCH ny bebis.

Men det är svårt att inte längta hem till mina små knyten därhemma. Ingenting slår Bassilusken och Lilltufsan. Ingentiiiing! Tur att det inte är någon tävling. För då skulle de alltid vinna. Och det vore orättvist.

 

PS. MÅSTE bara tillägga – är inte de där sängkläderna med rosor de finaste Ikea någonsin haft i sitt sortiment?! Jag känner bara sådär ”LOVES IT!”, och så känner jag inte ofta vad gäller sängkläder. Eller jo. Men extra mycket nu. DS.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Pitepalt och minstingar.

  1. Disa Persson skriver:

    Hej!Jag älskar också pitepalt, det är min favvo. Jag är expert på att göra pitepalt, de är erkända i hela Blekinge och Skåne. Mina barn älskar dem och alla mina vänner.Må gott!Disa

  2. Maria skriver:

    Har du tagit bort inlägget ‘Braindead’? Why?

    • Annika skriver:

      Insåg att det var dumt att skriva inlägg om min ekonomi i affekt, helt enkelt. Bättre att försöka hitta lösningar i lugn och ro än att hålla på och hetsa om det på nätet. Nu verkar det som att jag bara behöver betala en mindre summa och kan skjuta upp resten tills jag hunnit spara pengar.

  3. Nattyxne skriver:

    Det här är faktiskt första gången jag ser bilder från ditt sovrum där du INTE har precis likadana sängkläder som jag har. Hur skumt är inte det egentligen?Men det beror nog bara på att jag och mamma inte hunnit med vårens obligatoriska Ikea-resa ännu.😉

  4. Alina skriver:

    Men åh. Fina katter. Fina sängkläder. FIN Annika! Hoppas Norrland är fantastiskt och att snön smält bort!

  5. J skriver:

    Haha, men vänta nu. Min värld blev plötsligt väldigt liten. Är Erik din farbror?

Kommentera

