Genier behärskar kaos, eller hur var det nu?

-6.jpg

-5.jpg

Jag kommer helt seriöst knappt ihåg hur det är att inte ha såhär stökigt hemma. Efter fyra månaders kaos känns det helt naturligt att kliva över och pulsa fram mellan högar av böcker, påsar, kläder, kartonger och skräp.

Inte för att jag direkt är känd i min bekantskapskrets för att alltid (eller någonsin) ha skinande rent hemma, men det här slår alla rekord.

När renoveringen efter vattenskadan väl är klar kommer jag bli tvungen att anlita en privatdetektiv för att hitta allt det som försvunnit i stöket. Exempelvis mitt glasögonfodral, ICA-kortet och min bilnyckel.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Genier behärskar kaos, eller hur var det nu?

  1. Luna skriver:

    Oj, jag förstår om saker försvinner. Men nu är det ju bara att röja upp som är kvar, visst är allt renoverat klart nu? Försök samla energi och ta en sak i taget, försök att inte stressa upp dig genom att se allt på samma gång. Kram Malin

    • Annika skriver:

      Neeej, hallen kvar… 😦 De säger att de ska vara klara om en vecka men snacka om att jag hört den förut…Kram ❤

  2. Urban.Medin. skriver:

    Nej det behöver ju inte vara kaos, bara för att det är kaotiskt.Nu är synonymerna för kaotisk kaosartad, oordnad, förvirrad, rörig och tilltrasslad.Men även kaos har synonymer likt: oreda, virrvarr, förvirring, villervalla, röra, anarki, upplösning, ogenomskådlig komplexitet, oförutsägbarhet, ovisshet, urtillstånd och oordnad materia.Kaotiskt är ett tillstånd som jag mer ser på som komiskt och möjligen blir det kaos då, men inte hos mig.Det kan ju också bero på att kaotisk inte stavas med ett T?:)

  3. A skriver:

    Tänk vad härligt och underbart det kommer vara att få allt i ordning sen, kanske gör det också att det blir lättare (och roligare) att verkligen ha städat och ordning omkring sig..Vad gäller bilnyckeln, finns det inte någon sorts gps-sändare eller grej att sätta på den så man hittar den enkelt när den försvinner.. tänker om det är ett vanligt förekommande problem att den är borta.. När jag skaffar bil ska jag garanterat skaffa mig en sådan!Stor kram!/A

Kommentera

