Lådkatz.

Tidigare i veckan städade jag ur byrån i sovrummet. Tömde lådorna, torkade ur dem med trasa, sorterade innehållet och skulle sedan lägga, strumpor, underkläder och linnen i rätt lådor.

Men då hade lådan blivit upptagen av lilla Bii.

lådda2.jpg

Och sen av the Bassmeister.

lådda1.jpg

Och till slut… av båda två.

lådda3.jpg

Jag funderade ett tag på att stänga lådan. Men katterna har så svårt att ta ett skämt. De skulle säkert tro att jag tänkte lämna dem där inne och bli helt förstörda. SOM OM JAG SKULLE GÖRA DET! Dumkatter.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lådkatz.

  1. Luna skriver:

    Vad är det med katter och lådor?! När jag bodde i lägenhet så hade jag barnsäkra lås på alla garderober pga Kotte som varje natt drog ut mina kläder i vardagsrummet. Nu älskar hon att dra ut lådorna i klädkammaren och lägga sig i dem. Hon kan till och med stänga dem efter sig. Det är jättegulligt och ser så mysigt ut, men nackdelen är att hon hårar ner alla kläder. Hon har även tagit linneskåpet i badrummet i besittning. Så där sitter man i godan ro på toa så öppnas dörren till skåpet och hon kommer ut. Vi brukar säga att hon checkar in på hotell runt om i husets skåp och lådor. Känns det något bättre i huvudet? Kram Malin

  2. e. skriver:

    Åh så söta! & detta påminner mig om http://getoutoftherecat.tumblr.com/

    • Annika skriver:

      Alltså jag är så ARG på dig! Den där länken höll mig sysselsatt i timmar igår kväll när jag behövde skriva krönika! Och när Ronnie kom hem vid midnatt var jag tvungen att visa honom varenda inlägg så då tog det ju flera timmar till!

  3. Anneli skriver:

    Bassmeister, haha… jag läste Basshunter.. Funkar ju om han är en liten jägarkatt vill säga… :)Söööta är dom bägge två.. Kram!

  4. Alina skriver:

    Haha, men ÅH, jag smälter!!

  5. Em skriver:

    Jag har tänkt på att du oftast har bilder på den ena av katterna. Ni glömmer väl inte bort den andra sötisen?

    • Annika skriver:

      Det tror jag faktiskt inte stämmer, för jag har ingen aning om vilken katt du menar är med på fler bilder än den andra! Oavsett så lovar jag att det vore totalt omöjligt att glömma bort någon av våra katter. De springer ju kring benen på mig dygnet runt, mina älskade fåntrattar.

  6. Heidi skriver:

    Men haha, så där brukar jag också tänka! ”Bara busa lite med kissen”. Men då jag ser deras bistra miner så sansar jag mig och låter bli. För säkerhets skull.Våra katter, speciellt en av dem, älskar att ligga i garderoben, och i bastun. Överallt där det är varmt och/eller trångt, kan man säga.

  7. Lina skriver:

    Haha. Min ena (den mindre) brukar ligga och sova i min cykelkorg. Den andra katten, som är lite större, vill inte vara sämre och försöker sig på samma sak när cykelkorgen är ledig. Problemet är att han inte får plats att ligga i den, så han sitter bara och ser dum ut i den.

Kommentera

