Don’t worry, baby.

Bild 9.png

Jag förstår självklart att den här kommentaren inte är taskigt menad. Men kommentarer som den dyker upp förvånande ofta. Alltså… tror ni verkligen det? Att jag glömmer bort en av katterna?

Funderade på om det ligger något i det. Att jag i själva verket omedvetet favoriserar en av mina kärlekar. Så jag klickade på min ”kattegori” (jaaa jag är så himla skojig, jag vet) och satte mig och räknade. Gissade att det kunde vara fler inlägg som visade bilder på bara Biianka än om bara Basse – dels är han ofta ute på egna äventyr medan hon hänger mig i hasorna mest hela tiden, dels vill han gosa med kameran varje gång jag tar fram den och är alltså lite svår att fånga.

Och, well, visst. Sedan Bii blev frisk från sin hemska bitskadeinfektion har jag lagt upp tjugoen inlägg med bilder på katterna. Av de tjugoen handlar nio inlägg om båda katterna, sju om bara Bii och fem om bara Baz. Vet inte vad ni tycker, men i mina ögon är det inte direkt skandalöst ojämnt fördelat.

Men för att svara till er som undrar: nej. Ni behöver inte vara oroliga. Jag glömmer inte bort en av katterna. Och till skillnad från de flesta kattägare så är jag hemma och umgås med mina katter dygnet runt, så de löper ungefär noll risk att bli försummade.

-14.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Don’t worry, baby.

  1. Luna skriver:

    Jag tror inte att man kan glömma den ena katten. Ja har tre katter som alla har olika personligheter och som jag lyckas fånga olika mkt på bild, men bara för att jag inte har exakt lika många på var och en så har jag inte glömt bort eller tycker mindre om någon av dem. Kram Malin

  2. MyyZz skriver:

    Vilka otroligt konstiga kommentarer du får, jag blir alldeles full i skratt. KRAMKRAM

  3. Woodman skriver:

    Men i ärlighetens namn förekommer det en viss särbehandling av katterna på den här bloggen. Biianka omnämns ganska ofta med hela sitt namn, men när jag försökte komma på vad Basse egentligen heter fick jag gå tillbaka ganska långt i Kattegorin (ja, du är rolig, åtminstone tycker vi det i Göteborg) innan jag hittade det. Han heter Baryshnik, om någon annan hade glömt bort det. Å andra sidan har han väl fler varianter på sitt namn än lillasyster.Tur att han är katt och inte bryr sig så mycket om vad man kallar honom. Det viktiga är att man talar till och OM honom, eller hur?

    • Annika skriver:

      Skojar du nu eller? Är det särbehandling att ha smeknamn på en katt? Vi använder inte Baryshnik. Aldrig någonsin. Det är inte ett namn som ligger bra i munnen. Hans namn är Basse, med en väldig massa varianter.Jo, du skojar nog.

    • Annika skriver:

      (Svårt att utläsa om någon skämtar eller inte i kommentarer, men jag hoppas att du gör det!)

  4. Natalie skriver:

    ”Annikas kattblogg” hihi🙂 jag tycker dina kissekatter är fantastiska!!! och dom verkar få dig att må bra. + jag älskar katter och tycker det är jätteroligt med bilder på dom!

  5. Ulrika skriver:

    Puuh, då kan jag andas ut! Jag som trott mig se stark kissdriminering (eh, ja, jag måste ju få försöka kontra ditt ”kattegori”) här på bloggen! Jag trodde att du jämnt och ständigt vaknade och tänkte ”Guud vad skönt att jag bara har en katt, TVÅ hade varit alldeles för mycket” innan du kom ihåg att du ju har en till!Eh, ja. Eller inte. Trevligt att se statistik på hur jämnt du fördelat kärleken mellan katterna på sistone i alla fall. :)(och jag hoppas för allt i världen också att kommentaren ovan är ett skämt).

  6. Woodman skriver:

    Min kommentar var naturligtvis inte allvarligt menad, även om jag faktiskt inte kunde komma på vad Basses egentliga namn var. Jag kan förstå om han får heta Basse eller ett antal varianter på Basse, men det är ändå lite synd på Baryshnik, som är ett så härligt, mullrande ryskt namn. Å andra sidan kanske han inte är någon Baryshnik, åtminstone inte än. Men tänk honom med rimfrost i pälsen, beskådande sitt snöiga revir en iskall februaridag 2017, med en bister uppsyn: ”Bäva ni ynkliga möss, råttor och sorkar, Baryshnik är på jakt!”Varpå han han smiter in genom den öppna ytterdörren och smyger sig på mammas risgrynsgröt…Basse är helt OK, det är inte Dostojevski, men det funkar.

  7. Em skriver:

    Nej, kommentaren var självklart inte taskigt menad (dock tycker jag nog att en del av kommentarerna på det här inlägget är lite taskiga…)! Och nej, när jag tänker efter en gång till är det klart att jag inte tror du glömmer bort ett av dina djur. Det var dumt att skriva så. Förlåt om du tog illa upp.

  8. karin skriver:

    men vilken bisarr fråga ! jag har hund och jag tror det är omöjligt att glömma bort eller inte bry sig om sina husdjur lika mycket…

  9. Rumlan skriver:

    MEN ALLTSÅ vad är det med människor? Orkar inte sånt här.. Vad är det för frågor/påståenden?Tack och lov för DIG Annika!

  10. elin skriver:

    Oj, jag har nog också skrivit en sån kommentar nångång. Det var mest för att jag blev så engagerad i katterna, vilket beror på att du är så duktig på att porträttera dem här i bloggen. Så inget illa menat alltså, det var bara ett sätt att visa intresse. Det var kanske inget bra sätt, förlåt om du tog illa upp.

  11. Elin skriver:

    Jag har tänkt på det här med katterna. De är ju dina små bebisar och ingen skulle väl ha mage att säga att du lägger upp för många bilder på ditt barn om du hade ett? Förstår inte riktigt varför kattbebisar skulle vara mindre värda än människobebisar, kärlek som kärlek.Puss!

  12. Misha skriver:

    Sedan lilla charmtrollet Cookie blivit en del av familjen oroar jag mig lite själv ifall det förekommer någon favorisering av katterna. Jag menar, Cookie är ”hans”, Muffin är ”min”, och jag myser sönder båda två, men det är ju bara Kakan som tycker om att posera på bild… Fast bara för att de kamera-behandlas annorlunda betyder det ju inte att de behandlas ojämnt irl.

Kommentera

