Nya fina hallen.

hallen1.jpg

I fredags kväll när hantverkarna tackade för sig såg vår hall ut såhär.

Efter vattenskadan har den fått nytt golv och nya väggar, badrumsdörren har flyttats dit förrådsdörren satt förut och plötsligt har vi en vägg där man kan ställa garderober. Vilket är för väl, eftersom det inte finns något förvaringsutrymme alls i det nya badrummet. Så för några veckor sedan åkte jag och Ronnie till Ikea och köpte två garderober som jag gått och längtat efter att få skruva ihop.

Och i fredags kväll var det alltså dags! Det tog en rätt bra stund, men jag ville få hela hallen i ordning eftersom min käre vän Jakob skulle komma och hälsa på dagen därpå. Han har aldrig sett huset förut och när vänner ska komma hit för första gången blir jag lätt lite besatt – jag vill ju att de ska ”åååh”:a och ”aaaah”:a när de kliver in! Och kanske skulle han inte tänka så mycket på att resten av huset fortfarande är kaosartat om hallen var riktigt tjusig, tänkte jag.

Jag höll på tills tre på morgonen, men det var det värt, för när jag vaknade på lördagen möttes jag av den här hallen:

hallen2.jpg

hallen3.jpg

hallen4.jpg

hallen5.jpg

hallen7.jpg

(De två sista bilderna tog jag nyss, eftersom jag tyckte att hallen blev extra fin med spretiga rosa tulpaner.)

hallen8.jpg

Så här ser jag ut just nu. Idag har jag oljat in ena verandan, planterat om krukväxter, rensat ogräs, klippt gräset och tagit några varv med trimmern. Ätit både frukost och lunch i trädgården (såklart!) och suttit och läst Margareta Strömstedt med en katt mellan fötterna. Hittills har det varit en alldeles, alldeles perfekt dag. Jag tackar och tar emot.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Nya fina hallen.

  1. Lottis skriver:

    Min stil🙂

  2. annsofie skriver:

    Men alltså, jag tror jag smäller av så fint! Visst får jag komma och dricka vin snart (helst utomhus)? Puss, puss

  3. Cornelia skriver:

    Oj vad fint! Och vilket ljus! Det är nästan så man längtar efter ett eget hur när man ser de här fotona.🙂 Och vad sommarfin du är. Härligt att kunna sitta ute och mysa och jobba med trädgården. /C

  4. Cornelia skriver:

    …eget HUS skulle det ju vara såklart…

  5. Fredrica skriver:

    Åhh va fint det blev!

  6. Luna skriver:

    Åh, vad fint det blev Annika!! Och vad du varit huslig och energisk idag. Jag får lust att städa när jag ser bilderna för det ser så himla rent och fint ut. Himmel, du ger mig inspiration till att städa. Vad roligt att det hann bli klart till din vän kom. Tyckte han att det var jättefint??? Det tycker i alla fall jag att det ser ut att vara.Kram Malin

  7. Lisa skriver:

    Men halleda vad fint! Supersnyggt!

  8. Alina skriver:

    Åh, hur fint som helst! Jag är svag för vitt! Sen är du ju vacker som en dag också, du ser så lycklig ut! Det gillar jag!❤

  9. Paperback Lover skriver:

    Annika, jag läser din blogg nästan varje dag och njuter alltid. Och idag läste jag en oerhört tänkvärd och fin krönika av din Ronnie (om Ola-grejen). Ni är ju för fina och himla bra alltså. Snacka om två människor som är värda en så vacker hall i sitt eget hus (för att bara nämna något) 🙂

  10. Malin skriver:

    Åhh vad fint!!

  11. stina skriver:

    Åhhhh Ohhhhh Åhhhhh Ohhhhhh!! Verkligen jättefint!!!

  12. soffan skriver:

    Lovely! Lite extra fint tycker jag, som har exakt likadana gardiner OCH gardinstänger i min lilla lya i Årsta😀 .

  13. Frida skriver:

    Men åh vad fint det blev! Älskar den lilla svarta spegeln, vart kommer den ifrån mån tro?

  14. Navigaren skriver:

    Hallen är så nya och fräsch som man önskar att den alltid var.

  15. Monika skriver:

    Men ÅÅÅHH, AAAHH vad fint det blev!! Vilken underbar hall! Vi gjorde vår hall väldigt mörk när vi renoverade och nu kan jag känna att jag nog velat ha en ljusare egentligen, men man gör ju inte om efter bara tre år- om man inte får vattenskada då…

  16. Anna skriver:

    URTJUSIGT! FANTASTISKT! GENIALISKT! Ja, ni är genier, du och Ronnie.

  17. Sanna skriver:

    Underbart! Åh, nu vill jag också vara vuxen.

  18. emme skriver:

    Så fint så fint så fint!

Kommentera

