Dramatik.

Bild 3.png

Idag händer det grejer här i bygden, det ska jag säga er. Det är sannerligen inte varje dag vi blir stoppade i en vägspärr och får bilen genomsökt av poliser med maskingevär på väg in till Gnesta.

Usch, jag blir så fruktansvärt illa till mods av bankrån. Kanske lite extra eftersom en av mina närmaste en gång hamnat mitt i ett sådant, med en pistol mot huvudet.

Som tur var hade vi inga rånare i bilen utan fick fortsätta köra. Det var jag särskilt glad över, för jag skulle nämligen in och titta på det som kanske blir mitt framtida kontor! Än så länge var det mest ett… litet hörn av ett stort rum – det ska ”bara” läggas golv, byggas väggar och ett loft innan jag kan flytta in – men jag kunde absolut se potentialen.

Åååååh hjälp vad skönt det vore att faktiskt kunna åka till jobbet på morgonen! Det är så förbaskat svårt att få allt gjort i tid när katterna vill leka och pussas och huset tjatar om att renoveringsstädas. Plus att det lätt blir att jag gör det mesta här hemma – ”det är väl klart att jag fixar det, vadå, jag går ju bara hemma, Ronnie är faktiskt på jobbet”. Jag glömmer liksom bort att jag också är på jobbet, eftersom jobbet är… mitt hem. Ja, ni fattar.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dramatik.

  1. Luna skriver:

    Oj, det var verkligen drama på hög nivå. Tur att ni inte hade några rånare med er eller att ni såg några.Det låter toppen med ett kontor. Jag vet precis hur det är med att jobba hemma. När jag jobbade som friskvårdskonsult hade jag ett kontor hemma. Det kändes aldrig så seriöst + som du säger, allt annat som borde göras hemma ligger hela tiden där och retas…dammsug lite nu, du är ju ändå hemma, oj, det där programmet som är på TV kl 13 MÅSTE jag bara se….osv. Jag tror det är bra att komma hemifrån lite under dagen så man inte blir folkskygg.Kram Malin

  2. Anna Lundin skriver:

    Oj, låter riktigt läskigt. Hoppas dom får tag på rånarna snabbt. Vad skönt med kontor…det finns på min framtida lista över saker att fixa. Vore så skönt som du sa att kunna lämna hemmet och ”gå till jobbet”. Man blir lätt lite distraherad av att jobba hemifrån…

  3. johanna skriver:

    PÅ något konstivt vis kan jag ibland förstå bankrånare….liksom….de vill ha pengar och vem vill inte det? såklart är det fel och avskyvärt att göra så men jag kan förstå logiken om man är desperat…många som gör bankrån är ju kriminella som har skulder och så och för att rädda sitt skinn tar till drastiska handlingar….Om man inte hedeligt kan tjäna pengar så får man bli skurk liksom men drivkraften känns som samma ungefär.

  4. ruht. skriver:

    Fråga – Är det ok att jag länkar till dig på min blogg? [En permanent sidolänk]:]

    • Annika skriver:

      Men gud vad lustigt – jag tänkte på det här för seriöst EN minut sedan! Satt nämligen och lade till länkar och så tänkte jag ”shit, vänta, brukar inte folk FRÅGA ibland om de får länka? Måste man göra det? Äsch, nej, det måste man inte – ingen kan väl någonsin ha sagt nej!” Fast jag fick en sekunds dåligt samvete… 🙂 Och så uppdaterade jag kommentarerna och du hade frågat om precis det! SJÄLVKLART blir jag bara JÄTTEGLAD. ❤

Kommentera

