Istället för svar på mail… FÖRVIRRING.

Jag är ungefär sämst i världen på att svara på mail och kommentarer just nu. Sämst på att få något alls gjort, faktiskt. Det är så typiskt att ju stressigare man har det, desto svårare är det att bara ta tag i jobbet och få det ur världen!

Kändes lite skönt att läsa UnderbaraClaras inlägg om det här med att svara på läsarmail. Att det inte bara är jag. För jag har visserligen ingen bebis, men jag har i allra högsta grad något slags liv jag försöker få att gå ihop, och att sitta och svara på mail när jag egentligen borde jobba, röja upp i huset, jobba, röja, jobba och jobba… Det ger bara ännu mer stressångest.

Allra mest synd är att det är de långa, fina, heartbreaking-sorgliga mailen som blir lidande. För när jag läser dem tänker jag att nu måste jag verkligen ta mig tid, det får inte bli något skruttigt femminuterssvar det här, jag måste fundera ut de bästa råden och så svarar jag när det lugnar ner sig lite…

Och ja, om det faktiskt lugnar ner sig så småningom, vilket det sällan gör… då har det kommit nya mail och jag vet helt enkelt inte vart jag ska börja.

Om jag inte svarat: förlåt. Antingen har ni hamnat i spamfiltret eller så har jag tyckt att era mail är för viktiga för att snabbsvara på.

Jag kände att jag behövde skriva det här, för det har nästan blivit så att jag inte vill blogga för att jag känner mig så skyldig. Liksom ”jaha, nu har hon minsann haft tid att skriva ett blogginlägg, och teater har hon gått på dessutom, där ser man, men mitt mail, nej, det har jag inte fått något svar på, nähä.” Usch, nej, det är inte alls den bild jag har av er! Jag är förvirrad och tankarna är struliga. Ursäkta. Återkommer.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Istället för svar på mail… FÖRVIRRING.

  1. jag har inte valt någt smeknamn skriver:

    Jag är som du, vill inte svara på läsarmail av olika orsakerVarför tar du inte bort mailadressen. De du vill ska ha den har den väl redan.

    • Annika skriver:

      Jag vill absolut svara, och jag vill verkligen inte att man inte ska kunna maila mig. Försöker verkligen svara på så många som möjligt, men ibland räcker tiden och kraften helt enkelt inte till…

  2. johanna skriver:

    Rara Annika! Egentligen har du ju inget ansvar för andra människors problem även om du vill hjälpa till så gott du kan. Så jag tycker minsann du kan röja i huset eller gå på teater utan att känna skuld.

  3. Candy skriver:

    Usch, jag blir så ledsen när jag inte orkar eller hinner svara på mina läsares mail. Jag får många mail och ofta från unga människor som mår dåligt, och när jag inte svarat på dem på ett tag känner jag oerhört dåligt samvete. Jag vill ju kunna hjälpa dem och finnas där för dem och jag tänker att de kanske blir ledsna och tror att jag inte bryr mig om dem när jag inte svarar. Att de kanske känner sig ensamma, bortvalda o.s.v. Jag vet ju själv hur jobbigt det kan kännas att inte få svar på ett mail, oavsett det är från någon man står nära eller en främling som man bara känner till genom dennes blogg. ”Skönt” att jag inte är ensam om detta problem i alla fall- alltså, skönt att veta att jag inte är ensam, men tråkigt att du också känner den stressen. Bra dock att skriva ett sådant här inlägg! Hoppas de som mailat dig läser och förstår att det inte har med dem att göra. 🙂

  4. V skriver:

    Du är fri att ta hand om dig själv, glöm inte det…

  5. Sanna T skriver:

    Du har så rätt. Ska inte skriva mer. Jag är inte ditt problem. Vill heller inte vara det eller någon last i ditt bagage. Ska försöka få hjälp av de människor som faktiskt är Skyldiga att hjälpa mig. Det är bara så lätt att lita på dig…. Kram

Kommentera

