Den osynliga katten.

biigardin.jpg

Det är alldeles hopplöst. Vi gör inget annat än letar överallt efter Lillan, men hon är omöjlig att hitta.

Hon har nämligen lyckats nosa upp Det Perfekta Gömstället. Dit smiter hon iväg varje gång hon känner för att bli lämnad ifred. Vara sig själv för en stund, så att säga.

Vårt älskade lilla geni.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Den osynliga katten.

  1. LuddesMorsa skriver:

    Haha, ja de är roliga, de små liven. Jag har också en katt som hittat det perfekta gömstället under mina kläder som hänger i klädkammaren. Där syns hon inte alls. Gissa om jag letade mig blå efter henne första gångerna hon kröp in där.🙂

    • Annika skriver:

      Oj, jaa, det var ju ett bra gömställe på riktigt! Lillans bästa lite mer effektiva gömställe var när hon började lägga sig BAKOM böckerna i bokhyllan… då letade vi efter henne hur länge som helst! Spetsgardinen är som tur är lite lättare.🙂

  2. Gabriella skriver:

    Åh vad söt man kan bli. Min ena katt gömmer sig bland handdukarna inne i badrummet på en hylla. Den andra under ett lakan jag lagt över min vita fotölj så den inte ska bli fylld med katthår. Men de blir den numera, när lilla Lala sover och gömmer sig därunder ändå! :)Älskar att din kärlek till dina katter är lika stor som min till mina katter. Ibland tror nog folk att jag är knäpp när jag pratar om mina små fina liv. De är ju som mina barn. Kram

  3. Sandra skriver:

    Jag hade en katt en gång som tyckte att det var en genialisk idé att utse toalettringen till sin sovplats! Vi fick rädda honom ett flertal gånger då han hade ramlat ner med huvudet före i toaletten. Men nästa dag låg han där så glatt på toalettringen igen. (Någon i hushållet lärde sig till slut att fälla ner sitsen när han varit på toaletten efter det där, så något gott kom det ju ur hela situationen i alla fall!)

  4. Christel skriver:

    Haha, vilket sötfrö!

  5. Alina skriver:

    Hahaha, men åh, jag blir alldeles varm!!

  6. Alexandra skriver:

    Haha! Fantastiskt! Så gjorde vår förra katt också: hon visste att hon inte fick vara på köksbänken, så när hon insåg att vi sett henne ”gömde” hon sig. Dvs hon satte sig med huvudet och halva axlarna bakom fruktskålen. Hela kroppen och svansen syntes ju😀 Haha, älskar katter. Så smarta ibland, så blockmongo ibland.

  7. linda skriver:

    Åh, sjukt gulligt! Fasen vad jag saknar att ha djur runt mig!

  8. Karin skriver:

    Oh, vad roliga de är, hon tror nog att hon inte syns då hon sitter och lurar där bakom gardinen. Jag tror definitivt att katter besitter nån sorts humor, de älskar ju att skutta fram och skrämma vettet ur en, när man minst anar det! (Nu blev jag sugen på skaffa katt igen:)

  9. Anna skriver:

    Haha! Men sötaste gulle-katten då!

  10. Matilda skriver:

    Haha! När min Iris var liten brukade hon gömma sig bakom gardiner, problemet var bara att hon glömde att hon hade en bakdel och en svans som så fint stack fram… Nuförtiden har jag spetsgardiner, men hon brukar mest använda desom gömställe när jag dammsuger, de små förstår visst inte att det inte är vidare effektivt… Kram!

  11. Jessi skriver:

    Åh så söt, jag älskar dina kattbilder! Jag har tre katter och ibland blir nog folk galna för att jag alltid pratar om dem och visar bilder på dem. Så det är skönt att se att det finns fler som ser katterna som de små personligheter de är!

  12. Vilken sötnos och smart är hon🙂

  13. MyyZz skriver:

    Oj, jag vet precis hur det är, tom en av mammas katter har hittat en plats i hennes 1:a där hon bara inte finns. Det är bara en av mina som brukar försvinna sådär spårlöst. Men kan bli lite lätt nojjig när det sker. Kram Annika … Föresten, du är en fantastisk förebild för unga tjejer, även lite för gamla tjejer.

  14. Mikaela skriver:

    Men vad underbar! Så brukar min kisse oxå göra fast jag har ”täckande”gardiner, men det är alltid någon kroppsdel som inte får plats;)

  15. Navigaren skriver:

    När katter inte vill bli sedda så.

Kommentera

