Mor + bror = finbesök.

mammaaxel.jpg

Igår kom som sagt min mamma och lillebror och hälsade på. Mamma bor vanligtvis i Spanien och min bror pluggar i Florida, så det är sannerligen inte ofta jag får så fint besök!

annikaaxel.jpg

Min bror har alltid varit den finaste lillbrorsa man kan önska sig. Det är ingenting jag bara säger – han var världens goaste bebis och sedan bara fortsatte han att vara precis så härlig. Till och med i tonåren! I juli fyller han tjugoett och han är så fantastiskt rolig, varm, mysig och klok.

axelbaz.jpg

Basse höll med mig!

Det var så fint, katterna var ju min mammas från början (de flyttade till oss i januari, när de var åtta månader gamla, för att mamma blev för allergisk) och de kom rusande direkt när mamma ropade på dem, kelade och spann som om hon aldrig varit borta. De som säger att katter har dåligt minne kan aldrig ha träffat en katt.

starkbror.jpg

Kanske borde nämna att min bror är kusligt stark. Min mamma tjatar ofta om hur stark hon är, men när hon försökte härma Axel och lyfta upp mig höll hon på att bryta ryggen.

annikamamms.jpg

Så jag höll mig på marken istället. I min underligt åttiotalsinspirerade jeans-utstyrsel med matchande frippa.

mami.jpg

Mamma hade med sig sin nya bok, ”Nya röster sjunger samma sånger”. Det är en samling av utvalda krönikor från de senaste tjugofem åren. Där ligger man i lä, kan man säga! Men det hade å andra sidan kanske varit lite för mycket begärt att jag skulle börjat skriva krönikor när jag var två. Då var jag fullt upptagen av att kladda med fingerfärg.

Jag har förresten tagit den fina omslagsbilden!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Mor + bror = finbesök.

  1. Luna skriver:

    Det är en fin omslagsbild! Ni ser ut att ha så roligt ihop. Kram

  2. Sofia skriver:

    Men åh, vad mysiga ni ser ut tillsammans!

  3. Navigaren skriver:

    Celebert besök, jaså du har tagit omslagsbilden, då är du proffessionell fotograf nu😉

  4. Ida skriver:

    jag har också en lillebror som heter axel och är superstark! han brukar bära runt på mig jämt och ständigt.🙂

  5. julia skriver:

    Katter är ju långsinta, väl? Det är hundar som glömmer på två sek! Jag tänker i alla fall inte tro att mina töser på snart 10 och 11 är tröga och glömmer, de minns allt. Mina små älsklingar!🙂 Fina bilder, ser himla mysigt ut!

  6. Mejsel skriver:

    Vad härligt ni ser ut att ha! Och vad lik lillbrorsan var Liza! Du är väldigt vacker som vanligt🙂

  7. Rumlan skriver:

    Ni är så himla lika! Åh, så fint <3Vill himla gärna läsa boken btw!

  8. elin skriver:

    jag tycker att du är vackrast i hela sverige. kanske i hela världen. vill bara titta på bilder på dig hela dagarna och fnissa för mig själv. som när jag var kär i nick carter som 13 åring. nu är jag kär i dig istället på samma sätt.kram

  9. Mikaela skriver:

    Vad fina ni är!

  10. Carolina skriver:

    Haha men va! Är din mamma Liza Marklund! Jag känner mig inte som den vassaste kniven i lådan just nu…. Och det blir bara värre! Tänkte – Tufft, på toppen för svenska filmer har jag bl.a. Sprängaren och Paradiset.. Och så är din mamma hjärnan bakom allt. Och så är Bengtzon döpt efter dig (sa wikipedia).. Och så har jag läst din blogg i alla dessa tider.. .. Jag är inte skum eller något jag är mest.. uttråkad. Men det här var kul och jag känner mig fortfarande gravt tappad bakom flötet..

  11. Alina skriver:

    Åh, så fint ni verkar ha haft!!

  12. alice skriver:

    HERREGUD jag hade ingen aning att liza marklund är din mamma??? hahaha vad dumt av mig……. men vad kul att det är så, tycker jättemycket om henne!

  13. Syster amanda skriver:

    Finaste familjen ever!!❤

  14. Karin skriver:

    Vad underbart att katterna känner igen och minns mamma! Ni ser ut att ha det helt underbart tillsammans! Ska bli så roligt att läsa Lisas bok, och vet du vad?! Omslaget är jättejättefint!

  15. Li skriver:

    Vad skönt att få krama familjen! Och nu ser jag ju att du är jättejättelik Julia Sporre, tjejen som spelar huvudrollen i ”Tusen gånger starkare”. Hon är jättefin, och du är ju också så himla himla fin. Om du inte sett den så rekommenderar jag den, jag blev så arg och glad, och den är så viktig.

  16. Cornelia skriver:

    Vad mysigt ni verkar ha det! Och vad fint att du och din bror har samma ”typ” av tänder. Det är charmigt!🙂

  17. Katarina skriver:

    Tyckte hon kändes bekant på bilderna, men kopplade först när jag scrollat ner till bilden med boken🙂 Ni är söta ihop alla tre.

  18. Filippa skriver:

    Annika jag har en fundering du kanske kan hjälpa mig med. Det är så att jag, precis som du har en mycket yngre lillebror, jag är nästan åtta år äldre än honom. I mitt fall har det gjort att vi blivit väldigt tajta, han ser mig som en vuxen och inte en syster. Jag har precis flyttat hemifrån eftersom mina föräldrar separerat. Det känns väldigt konstigt att ha en bror man inte har haft en gemensam uppväxt med, och eftersom han kommer växa upp med styvpappor och husdjur och en flytt varannan vecka och jag i en svenssonfamilj i villa. Har du något tips på hur man ”håller kontakten” när man flyttat, hur har du gjort?Stor kram!

    • Annika skriver:

      Filippa, åh vilken tur din bror har som har en så fin syrra som du! Jag tror inte alls att det kommer att vara några problem för er att hålla kontakten – men jag tror att du har helt rätt i att det kommer att vara du som får hålla i trådarna, så att säga. Jag vet ju inte hur gammal han är, men min erfarenhet är att när man är yngre vill man inte störa den som är äldre utan väntar på att den äldre ska höra av sig. Så gör det! Sms:a om han har mobil, skriv på msn om han använder det, annars, ring hem. Fråga om han vill gå med på bio, hyra en film, käka på McDonalds, bowla, ut och springa, gå och mata svanarna eller vad tusan han nu gillar.🙂 Det är så lätt att låta en relation rinna ut i sanden vid en flytt, men det är jag säker på att du inte kommer att göra. Du kanske kommer känna dig påstridig ibland, men jag LOVAR att ni båda kommer att tacka dig för det om några år. Lycka till fina! Många kramar❤

  19. Gjertrud skriver:

    Det var litt av en overraskelse !Er en norsk ”tant” som fant din blogg via Underbara Clara for over et år siden, du skriver så bra, om sorg og hverdagsliv og familie og katter, også er du så vakker :)Det var noe kjent med damen på det øverste bildet, men jeg skjønte det ikke før jeg så bokomslaget. Din mor har gitt meg mange flotteleseopplevelser, og eplet faller tydeligvis ikke langt fra stammen🙂

  20. Gjertrud skriver:

    Unnskyld, det skal stå ”flotte leseopplevelser” 🙂

Kommentera

