En fredad zon.

pianorummet1.jpg

pianorummet4.jpg

pianorummet3.jpg

pianorummet2.jpg

Välkomna in i mitt favoritrum här hemma! Det nya badrummet är visserligen vackrast, men där finns å andra sidan inget piano som man kan spela fåniga låtar på. (De senaste dagarna: Rebecca Blacks ”Friday”.) Och ingen korgstol där man kan sitta och läsa med solen i ryggen.

Hela året har vårt hus varit i ett stadie av fullständigt renoveringskaos, men pianorummet har jag sett till att hålla rent och fritt från flyttkartonger och skräp. När det är så kaotiskt är det extra skönt att kunna gå undan någonstans, att ha en fredad zon där det är ljust och städat, där man kan gömma sig och glömma allt det där man borde fixa bära undan slänga och sortera.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till En fredad zon.

  1. Monika M skriver:

    Så fint! Vilken sommaridyll.

  2. elin skriver:

    åh, där skulle jag inte ha något emot att sitta med en kopp kaffe tidiga mornar…

  3. razzeltass skriver:

    Vackert rum! Du verkar bo fint och har verkligen utseendet med dig!

  4. Lisa skriver:

    Så himla fint! Ser harmoniskt ut. Kram

  5. LINNEA skriver:

    Åh, så fint! Men hur går det med gitarrspelandet?🙂

  6. Navigaren skriver:

    Ett sådant rum vill man så gärna ha, och jag önskar jag kunde spela piano.

  7. elin skriver:

    Ert hem är bland det finaste jag har sett! Vem av er är det som är så duktig på inredning? Är det kanske båda? kram

    • Annika skriver:

      Men oj vad rar du är! Tusen tack, Elin. Ronnie och jag är faktiskt väldigt överens om hur vi vill ha det, men det är jag som sköter ALLT som har med inredning att göra (har köpt och skruvat ihop varenda möbel i hela huset själv). Han får stå för matlagningen.🙂

Kommentera

