I veckans Sofis mode.

nystart.jpg

jana.jpg

Såhär ser mina texter i veckans Sofis mode ut. Krönikan handlar om den där känslan av att bara rulla på i samma hjulspår, inte för att de är de rätta, utan för att det tar så mycket kraft att ta sig ur dem. Om att behöva en nystart.

Till bloggporträttet har jag intervjuat Jana, henne kan man hälsa på här (och kanske på att friska upp skoltyskan?).

Jag har suttit inne och jobbat hela den här vackra dagen, så nu är det nog dags att ta sig ut och skaffa sig en sisådär tio tusen nya myggbett som kan bli bästisar med de tretton miljarder jag redan hunnit få!

 

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I veckans Sofis mode.

  1. Mia skriver:

    ibland blir jag så uttråkad av mitt liv att jag inte står ut…då bara ger jag mig ut i vredesmod och flanerar runt på stan hela dagen utan mål och mening. Men även när jag ger mig av i vredesmod går jag i gamla spår eftersom jag har gett mig av på liknande vis så många gånger förr. Jag äter kanske ute, går till bibblan och bläddrar förstrött i någon bok utan att läsa seriöst. Sen kommer jag hem till mitt tråkiga liv igen. Börjar tröttna på det här.

  2. emma skriver:

    Jo, visst letar man konstant efter en nystart. Eller att bli panytt aterfodd. Jag har flyttat till ett annan land, till en liten stad med familjen, och till en stor stad sjalv. Men jag trampar forfarande pa deskruktivitetens stigar. Tackar ja nar min angest vill dansa. Jag vet att jag har forandrats lite grann. Och jag har gett mig sjalv flera mojligheter till denna nystart. Lyckats och misslyckats. Sa hur gor man egentligen? Hur behaller man den nyfunna inspirationen, styrkan och sjalvfotroendet?Tack for annu en fantastiskt arlig och viktig text, finaste Annika. Kram!❤

  3. louise skriver:

    vilken härlig blogg!! ja till både dig och bendikt på bloglovin så jag kan följa er båda! win win, fast jag kan inte ett ord tyska gillade hennes bilder bara🙂

  4. jana skriver:

    hi anika!I just got the magazine. the headline sounds a little bit weird, but I’m still happy. thanks for that gorgeaous site! <3best

Kommentera

