Om stackars sorkar och en riktig surka(r/t)t.

polka1.jpg

polka2.jpg

polka6.jpg

polka5.jpg

Om någon skulle vilja ha ett par sådana här luftiga och prickiga shorts som ser rättså mycket ut som en kjol så finns de på Weekday.

De obligatoriska bloggskorna från Jeffrey Campbell – som vissa verkar hata just på grund av att de är de obligatoriska bloggskorna – klickade jag hem härifrån. Själv tycker jag att de är snygga och härliga, särskilt med tanke på att de är både bekväma och lätta att gå i och gör mig en sisådär två och en halv meter lång. Eftersom Ronnie och jag är lika långa och han oftast inte har på sig Jeffrey Campbell-klackar ser vi ut som Tompa och Katie Holmes när jag har dem på mig. Antar att lilla Biianka får spela rollen som Suri. De är onekligen ungefär lika söta!

Nu ska vi äta korv med bröd och fortsätta vårt Lars Molin-maraton. Basse är ute sent som vanligt och Lillan är skitsur över att hon inte också får vara ute, särskilt som hon fångat en sork som hon väldigt gärna vill äta upp. Istället ligger hon nu i mitt arbetsrumsfönster och blickar frustrerat ner på gräsmattan där vi tvingade henne att lämna den stackars sorken. Vi försöker förklara att Basse egentligen inte får vara ute när det börjar mörkna, men att han helt enkelt inte kommit hem. Hon vägrar dock lyssna på det örat, himlar bara med ögonen och mumlar något som låter som ”mjiii” och som betyder ungefär ”yeah right, särbehandling är vad det är, och ingen cred får man heller för att man jagar sorkar och därmed bidrar till familjens försörjning”.

bild.jpeg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Om stackars sorkar och en riktig surka(r/t)t.

  1. Sofia skriver:

    Åh, tusan, nu har du fått mig att drömma om ett par Litas ytterligare lite…Men för en som är ovan med amerikanska storlekar, hur är dom? Har allt från 37 till 39 i svenska storlekar, men oftast 38 när det gäller sånahär skor.

  2. rebecca skriver:

    wow så vacker du är

  3. Navigaren skriver:

    Vilka vackra bilder på dig, Biankas svans ser ut som om hon är arg på något, är den som en borste eller är det något med bilden.

  4. Candy skriver:

    Vilken söt outfit.🙂

  5. Alina skriver:

    Jag älskar din humor!!

  6. r skriver:

    kan inte du skriva en bok där huvudpersonen är en katt?? snälla snälla snälla!!

  7. Lisa skriver:

    Alltså, du är så vacker och jag älskar ditt sätt att fota! Hur gör du för att få motljuset så snyggt? Kram

  8. Jenny skriver:

    Annika, det här är bland det hemskaste och vackraste och starkaste jag vet. Han kämpar mot den förbannade cancern och på onsdag tänker jag på honom extra mycket.Läs gärna http://www.ikroppenmin.blogspot.com/

  9. Nathalie skriver:

    men vackra du!

  10. Laila skriver:

    Fan va vacker du e

  11. Tina skriver:

    Älskar att läsa att jag inte är den enda som pratar om förstår precis vad min katt säger. Vi har fina dialoger precis som ni och det är alltid lika kul🙂

  12. Anna skriver:

    I mitt fall, och säkert i många andras, hatar jag skorna för de är fula, inte för att många har dem.

  13. emilia roosmann skriver:

    Annika Marklund, du är Sveriges vackraste kvinna.

Kommentera

